کد خبر: ۲۰۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۷ - 2018July 12
شنیده‌ها از تجربیات افرادی که از آب کرفس استفاده کرده اند معجزه آن را در لاغری اثبات می‌کند، بر همین اساس به سراغ این موضوع رفته ایم و سعی داریم تا در این مطلب شما را با نحوه لاغری با آب کرفس و نحوه و زمان مصرف آن آشنا کنیم
شفا آنلاین>تغذیه>شنیده‌ها از تجربیات افرادی که از آب کرفس استفاده کرده اند معجزه آن را در لاغری اثبات می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، آب کرفس جزء آن دسته از موادی است که برای کاهش وزن و سلامتی تجویز می‌شود و اکثر افرادی که قصد لاغر شدن و تناسب اندام دارند سعی می‌کنند این ماده غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

شنیده‌ها از تجربیات افرادی که از آب کرفس استفاده کرده اند معجزه آن را در لاغری اثبات می‌کند، بر همین اساس  به سراغ این موضوع رفته ایم و سعی داریم تا در این مطلب شما را با نحوه لاغری با آب کرفس و نحوه و زمان مصرف آن آشنا کنیم، پس اگر می‌خواهید لاغر شوید با ما همراه باشید.

کرفس چه نوع گیاهی است؟
کرفس سلطان سبزی هاست و تمام بخش‌های این گیاه مفید و شفابخش است. این گیاه به ارتفاع ۲۰ تا ۶۰ سانتی متر است و ساقه‌ای منشعب دارد. کرفس گیاهی است که در تمام دنیا به راحتی می‌روید. این گیاه در بسیاری از مناطق ایران از جمله سیستان، خوی و بندرعباس می‌روید.

کرفس جزو سبزیجاتی است که از ساقه و برگ‌های آن برای خوراک استفاده می‌شود کرفس دارای ویتامین‌های B۱، B۲، B۶، C است. این گیاه باداشتن برگ‌های سبز دارای ویتامین A و املاحی، چون منیزیم، آهن کلسیم، سدیم، پتاسیم، فسفر، اسید فولیک است.

آب کرفس باعث می‌شود تا سم‌های بدن خارج شود؛ این گیاه برای درمان نقرس و روماتیسم(Rheumatism)، سردرد و بی اشتهایی ناشی از سو هاضمه مفید است و به تصفیه خون و نفخ روده کمک می کند.

شاید باورتان نشود، ولی کرفس دارای هشت ترکیب ضد سرطانی است؛ ماده‌هایی به نام acetylenics که باعث می‌شود تا رشد سلول‌های سرطانی متوقف شود.

آب کرفس باعث می‌شود که سطح چربی خون در بدن کم شود (LDL)، از کرفس می‌توان به عنوان یک ضد یبوست یاد کرد، زیرا این ماده دارای فیبر بالایی است و مانند یک ملین عمل می‌کند.

ادرار آور ، یک ماده مناسب برای پایین آوردن فشار خون است؛  کسانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند با خوردن یک لیوان در روز از آب کرفس تا یک هفته می‌توانند فشار خون خود را به حد طبیعی برسانند.

در کرفس ماده‌های آرام بخش وجود دارد که در بهبود خواب کمک کننده است.
این ماده دارای کالری منفی است یعنی بدن برای سوزاندن انرژی کرفس به یک مقدار انرژی اضافه نیاز دارد اگر انرژی کرفس ۲۰ کالری باشد بدن برای سوزاندن آن به ۴۰ کالری انرژی نیاز دارد. این گیاه تقویت کننده معده واعصاب است؛ اگر دچار گرفتگی صدا هستید آب کرفس گزینه خوبی است چرا که  این گیاه باعث تقویت حافظه می‌شود.

اگر روزی یک لیوان از آب کرفس را میل کنید باعث می‌شود که روده‌های شما به کار بیو فتند و از یبوست جلوگیری شود این امر به لاغری و به کاهش وزن کمک می‌کند، زیرا مواد زائد از بدن خارج می‌شود. مصرف روزانه یک لیوان آب کرفس باعث می‌شود که فیبر زیادی وارد بدن شود و احساس سیری به آدم دست بدهد.

شما می‌توانید به جای نوشیدن آب میوه‌های چاق کننده از آب کرفس استفاده کنید که هم ویتامین‌ها واملاح به بدنتان برسد و هم چاق نشوید. شما می‌توانید آب کرفس را با دستگاه آب میوه گیری در خانه تهیه کنید و میل نمایید. با خوردن آب کرفس ولع خوردن به شیرینی جات در بدن کم می‌شود.

باید این را هم مورد توجه قرار دهید که در خوردن آب کرفس نیز نباید زیاده روی کرد، چون در آب کرفس ماده‌های به نام اگزالات وجود دارد که برای افرادی که دارای سنگ کلیه(kidney stone) ویا مثانه هستند مضر است، زیرا باعث می‌شود که سنگ‌ها بزرگتر شوند. آب کرفس برای افرادی که دارای کیست تخمدان و کیست سینه هستند هم توصیه نمی‌شود.

۱۰۰ گرم کرفس و ارزش غذایی روزانه آن
ویتامین K. ۳۶.۹ ٪، فولات ۹ ٪، ویتامین B۲، ۳.۵ ٪، منیزیم ۲.۷ ٪، تریپتوفان ۳.۱ ٪، فیبر ۵.۶ ٪

ویتامین B۵، ۲.۵ ٪، کلسیم ۴ ٪، ویتامین C. ۵.۲ ٪، ویتامین A. ۹ ٪، پتاسیم ۷.۵ ٪، مولیبدنوم ۶.۷ ٪

کرفس دو نوع وحشی و پرورشی دارد؛ وحشی آن در کنار آب‌های راکد می‌روید و پرورشی آن همانی است که این روز‌ها در بازار میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

برگ‌های کرفس در مقایسه با ساقه اش ریزمغذی‌های بیشتری دارد و هرچه رنگ آن تیره‌تر باشد، از ویتامین A و B زیادتری برخوردار است، اما ساقه کرفس را هم دست کم نگیرید.

این ساقه فیبری که در مقایسه با سایر سبزیجات چوبی‌تر و تقریبا غیرقابل جذب بوده و این همان عاملی است که به کاهش وزن کمک می‌کند.

اما باید بدانید به گفته متخصصان علوم غذایی گرچه کرفس از هویج هم کم کالری‌تر است، اما مصرف مجاز روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم آن که به طور نسبی ۲۰ کالری انرژی دارد، تنها قادر است ۲۰ کالری از انرژی دریافتی ما بکاهد.

اما چطور این اتفاق رخ می دهد؟
این میزان کرفس برای هضم در بدن تقریبا ۴۰ کالری انرژی نیاز دارد. در نتیجه ۲۰ کالری کرفس می‌سوزد و تنها ۲۰ کالری به کاهش وزن ما کمک می‌کند و این مقدار در برابر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری دریافتی روزانه هر فرد ناچیز است.

در ضمن لازم است بدانید آب کرفس فاقد مواد فیبری بوده و اگرچه می‌تواند در میان وعده‌ها جایگزین آبمیوه‌های پرشیرین شود، اما نمی‌تواند جای میوه را بگیرد و باید در کنار میوه و سبزیجات مختلف و ترجیحا به صورت خام مصرف شود.

دانشمندان بر این عقیده اند که کرفس بهترین ماده غذایی برای برطرف کردن عفونت(Infection) مجاری ادرار و اسید اوریک بالا از طریق ضدعفونی مجاری ادراری است، همچنین وجود روغن‌های فرار در کرفس علاوه بر ایجاد عطر خوشایند این گیاه، باعث گشاد شدن مجاری کلیه می‌شوند و دفع اسید اوریک را تسهیل می‌کند. تجربه نشان داده است که کرفس و غذا‌های حاوی آن بوی بد دهان را از بین می‌برد.

که احتمالاً به دلیل ترکیب موادی که در معده تولید می‌شوند با مواد معطر کرفس است.

آب کرفس برای لاغری
کرفس به دلیل مقدار زیاد منیزیم آثار مهمی در چربی سوزی دارد؛ و سیستم اعصاب رو قوی میکند، فشار خون(blood pressure) را پایین می‌آورد و بهترین چیز برای میان وعده وقتی احساس گرسنگی میکنیم.

متخصصان تغذیه در خصوص این مساله توافق نظر دارند که مصرف کرفس به صورت روزانه باعث افزایش متابولیسم می‌شود و سوخت وساز به بهترین حد ممکن می‌گردد. افزایش متابولیسم به این معنی است که بدن شما کالری بیشتری می‌سوزاند و در نتیجه با افزایش مصرف انرژی از ذخایر چربی استفاده شده و کاهش وزن تسهیل می‌گردد.

نوشیدن آب کرفس منجر به کاهش اشتها و کاهش ویار به مواد بدون ارزش غذایی و پرکالری می‌شود؛ در نتیجه توصیه می‌شود آب کرفس قبل از صرف غذای اصلی مصرف شود تا تأثیرات خود را بهتر بگذارد. کرفس دارای خصوصیات یک دیورتیک خوب است.

دیورتیک بودن به این معنی است که باعث تخلیه بهتر و سریع‌تر آب از بدن می شود؛ این اثر باعث تسریع سوخت و ساز و در نتیجه مصرف توده چربی بدن خواهد بود.

کرفس خام دارای مقادیر بالای کلسیم به فرم قابل استفاده برای بدن است و این کلسیم ارگانیک قادر است سیستم هورمونی بدن را تحریک کند مثلاً با افزایش ترشح هورمون‌هایی نظیر تیروکسین باعث افزایش شکسته و مصرف شدن چربی‌های ذخیره شده در سلول‌ها می‌شود.

ثابت شده است که کرفس و آب آن دارای موادی هستند که روند سوخت و ساز چربی‌های بدن را تسهیل می‌کنند کرفس بر اشتهای فرد در رابطه با مواد شیرین اثر می‌گذارد.

کرفس باعث می‌شود تمایل فرد به مصرف خوراکی‌های شیرین و شیرینی جات کاهش پیدا کند پس انرژی کمتری به شخص می‌رسد و از طرفی تحمل رژیم غذایی برای شخص آسان می‌شود.

سرعت کاهش وزن(Weight Loss) در افرادی که حداقل یک بار در روز یک ساقه متوسط کرفس به عنوان میان وعده می‌خورند، بیشتر از افرادی است که اصلاً کرفس مصرف نمی‌کنند.

با دارا بودن تنها ۳۰ تا ۴۰ کیلوکالری در هر فنجان، آب کرفس یک نوشیدنی انرژی زا و کمک کننده بزرگی در تامین یک رژیم غذایی سالم است. دلیل این میزان کم کالری در کرفس، محتوای بالای آب آن است. تقریباً ۹۵ درصد کرفس از آب تشکیل شده است. تمام قسمت‌های کرفس خوراکی است.

یک نکته مهم درباره استفاده از آب کرفس
بهترین زمان برای اثر بخشی صبح زود با شکم خالی و برای ورزشکاران بعد از تمرین است.

البته لازم به ذکر است که ثمربخشی هرچیزی در گرو استفاده صحیح و به اندازه‌ی آن است. دراین مورد هم باید گفت که به همان اندازه که آب کرفس از باعث چربی سوزی می‌شود به همان میزان و یا حتی بیشتر از آن باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود و مقداری از لاغری که به دست می‌آید نیز به دلیل از دست رفتن آب بدن می‌باشد؛ بنابراین درحین استفاده مقدار و روز‌های استفاده از کرفس و مصرف همزمان آب بیشتر به جهت جبران آب از دست رفته باید مد نظر قرارگیرد.

هشدار؛ مبتلایان به صرع و ورم کلیه، کرفس نخورند...
خوردن کرفس برای بیماران مبتلا به صرع نیز مضر است، زیرا حملات آن‌ها را تحریک می‌کند. همچنین در افرادی که به ورم کلیه مبتلا هستند، منع مصرف دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: