کد خبر: ۲۰۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۷ - 2018July 12
نامه رییس نظام پزشکی گراش خطاب به طاهر موهبتی
رئیس نظام پزشکی شهرستان گراش در استان فارس با ارسال نامه ای به مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نوشت :"توصیه میکنم بیش از این راه اشتباه خود را تداوم نبخشید که جلوی ضرر هر وقت بگیرید فایده است!"
به گزارش شفاآنلاین دراین نامه آمده است :"جناب آقای مهندس طاهر موهبتی
مدیر کل سازمان بیمه سلامت کشور

با سلام و تحیات
احتراما به استحضار میرساند چکیده سخنان و محور کلام جنابعالی در جلسه هم اندیشی امروزتان در شیراز با اصحاب سلامت استان فارس صرفا حول محور بی پولی جدی سازمان متبوع اتان و تقریبا نبود اعتبار و نقدینگی و پیشی گرفتن مصارف از منابع و ایجاد موازنه منفی در محاسبات مالی سازمان اتان آنهم بدلیل " تحریمی " است که هنوز حتی اجرایی نشده است بود.

خاطر شریفتان هست مکرر سوگند یاد کردید "والله پولی وجود ندارد، بالله دیگر نمیدانید با چه زبانی بگویید کفگیر این بار واقعا به ته دیگ خورده است، بالله شرایط بحرانی است!"  

با شنیدن صحبتهای شما دیگر یقین پیدا کردیم طرح تحول در وضعیت احتضار و جامعه پزشکی نیز به مالباختگانی بدل شده‌اند که عامل آنها چیزی نیست جز تفکرات غلط مدیریتی که حتی حاضر نیست به آن اعتراف کند چه برسد به عذرخواهی!

حال سوال جامعه پزشکی(Medical Society) این شهرستان و شاید کل استان از جنابعالی بعنوان متولی سازمان بیمه سلامت ایران این است چرا پرداخت فرانشیز توسط مردم را قانونی اعلام نمیکنید تا لااقل هرچند اندک سنگینی بارتان کمتر شود؟

چرا قانونگذار را ملزم نمیکنید وضعیت بحرانی کنونی را درک کند تا مجبور نشوید از جیب جامعه زحمتکش پزشکی مایه بگذارید؟

چرا واهمه دارید مردم نیز از مسایل پشت پرده ای که امروز به سمع و نظر ما رساندید باخبر شوند تا آنها هم بدانند یک تصمیم احساسی، سیاسی و بدور از تعقل و منطق، منجر شد به اینکه یازده میلیون ایرانی فاقد دفترچه، بیمه رایگان شوند آنهم بدون آنکه حتی فکری برای تامین اعتبار آن شود و حال و روز ما این باشد که خود شاهدید.

مگر یکی از اضلاع سه گانه صنعت بیمه در تمام دنیا همین "مردم" نیستند؟ پس چرا صرفا از  "جامعه پزشکی" میخواهید با بحران پیش رو مدارا کنند، سکوت کنند و مبارزه کنند و از جیب، حق و سهم خود بپردارند تا جامعه ملتهب نشود و مردم مطلع نگردند؟!

چرا وقتی اعتباری وجود ندارد و معادله دخل و خرج بهم ریخته است اصرار بر ادامه کار دارید؟!

توصیه میکنم بیش از این راه اشتباه خود را تداوم نبخشید که جلوی ضرر هر وقت بگیرید فایده است!

دکتر عبدالرضا ایزدی
رییس نظام پزشکی شهرستان گراش

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: