کد خبر: ۲۰۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۷ - 2018July 10
سیگار کشیدن از جمله عادت هایی است که اثرات مخرب و جبران ناپذیری برای بدن افراد دارد، چه بسا افراد بیشماری اگرچه از زیان آن باخبر هستند ولی دست از استعمال آن برنمی دارند
شفا آنلاین>سلامت>افراد سیگاری به جهت استعمال هزاران ماده شیمیایی سمی بعد از ترک این ماده دودزا باید گام‌هایی را تا سلامت کامل بدن طی کنند.

به گزارش شفا آنلاین، سیگار کشیدن از جمله عادت هایی است که اثرات مخرب و جبران ناپذیری برای بدن افراد دارد، چه بسا افراد بیشماری اگرچه از زیان آن باخبر هستند ولی دست از استعمال آن  برنمی دارند.

براساس تحقیقات انجام شده نیکوتین موجود در سیگار عاملی اعتیاد(Addiction) آور است و ترک آن برای افراد سیگاری به سختی انجام می شود؛ چراکه براساس معيارهای روانپزشکی، مصرف عادتی نيکوتين نوع شديدی از اعتياد تلقی می شود.

اعتياد به این ماده به مقدار آن مربوط است و هم به دفعات رسيدن اين ماده به مغز، مثلا افرادی که بيست عدد سيگار می کشند (هر سيگار حدود ۱۰ پک دارد)، حدود دويست بار در روز نيکوتين را به مغز خود هدايت می کند.

از نیکوتین هم که بگذریم دود تنباکو حدود چهارهزار ترکیب شیمیایی دارد که از این تعداد 250 ماده  آن برای سلامتی افراد مضر است؛ بدین ترتیب توصیه می شود این افراد سیگار را ترک کنند.

در اینجا قصد داریم شما را با 6 مرحله سلامتی بدن بعد از ترک سیگار آشنا کنیم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: