کد خبر: ۲۰۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۷ - 2018July 10
نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در این دوره زمانی در هند شاهد افزایش 34 درصدی (115.7 به 209.1 در هر صد هزار نفر جمعیت) بوده است
شفا آنلاین>سلامت>یک تحقیق جدید آشکار کرده است که موارد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در هند طی 15 سال گذشته 34 درصد افزایش یافته است.

به گزارش شفا آنلاین، بر اساس این تحقیق که توسط موسسه 'الزویر' به عنوان مرجع آمار دانش پزشکی منتشر شده است، نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در این دوره زمانی در هند شاهد افزایش 34 درصدی (115.7 به 209.1 در هر صد هزار نفر جمعیت) بوده است.

این تحقیق نشان داد که در آمریکا به عنوان جامعه آماری مرجع، بین سال های 1990 تا 2016 حدود 41 درصد کاهش داشته است.

تحقیق مذکور درحالی که بر نیاز به اتخاذ یک روش سالم زندگی تاکید می کند می افزاید، دلیل کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در آمریکا عموما ناشی از کاهش استفاده از تنباکو و همچنین کاهش کلسترول(Cholesterol) بالا و فشار خون بالا بوده است در حالی که هند نیز برای رسیدن به هدف کاهش مرگ های زودرس ناشی از بیماری قلبی باید سیاست های جمعیتی را به کار بگیرد و سیستم های سلامتی محلی، منطقه ای و ملی خود را ادغام کند.

تخمین زده می شود که در سال 2016 حدود 62.5 میلیون و 12.7 میلیون سال به ترتیب از زندگی افراد در هند و آمریکا به دلیل بیماری های قلبی کاسته شده است. سازمان جهانی بهداشت(WHO)، هدف کاهش 25 درصدی مرگ های زودرس به دلیل بیماری های غیرواگیر از جمله بیماری های قلبی را سال 2025 تعیین کرده است.

بیماری مربوط به تپش قلب و سکته به ترتیب 15-20 و 6-9 درصد از تمام مرگ و میرها در هند و آمریکا را به خود اختصاص داده است.

در همین حال این گزارش نشان داد که ایالت پنجاب دارای بیشترین موارد بیماری قلب ایسمیک و میزورام دارای کمترین موارد این بیماری ها در هند بوده است.

همچنین ایالت بنگال غربی هند دارای بیشترین موارد سکته و میزورام کمترین آمار سکته قلبی در میان افراد را ثبت کرده است.

علل عمده بیماری قلبی(Heart disease) مصرف سیگار، تنباکو، چاقی، رژیم غذایی ناسالم، عدم فعالیت بدنی، کلسترول بالا، فشار خون بالا و وراثت اعلام شده است. بیماری های قلبی را می توان با ترک سیگار، یک رژیم غذایی سالم و حفظ وزن پیشگیری کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: