کد خبر: ۲۰۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۷ - 2018July 09
از توانمندی ها و ظرفیت های بخش خصوصی درعرصه های مختلف کشور از جمله حوزه سلامت باید استفاده شود، بنابراین در اقتصاد سلامت می توان دربسیاری از امور از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بخش خصوصی می تواند در ساخت بیمارستان ها به دولت کمک کند.

به گزارش شفا آنلاین، محسن علیجانی درخصوص ضرورت توجه به بخش خصوصی درحوزه سلامت، گفت: از توانمندی ها و ظرفیت های بخش خصوصی درعرصه های مختلف کشور از جمله حوزه سلامت باید استفاده شود، بنابراین در اقتصاد سلامت می توان دربسیاری از امور از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه می توان از کمک بخش خصوصی برای ساخت بیمارستان ها استفاده کرد، افزود: اگر مجلس و دولت سیاستگذاری مناسبی داشته باشند، بخش خصوصی می تواند درساخت بیمارستان ها به دولت کمک کند؛ البته به این شرط که دولت از بخش خصوصی خرید خدمت کند.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) و داروهای داخلی بخش خصوصی می تواند سرمایه گذاری های قابل قبولی داشته باشد، تصریح کرد: البته ریل گذاری های مجلس و سیاستگذاری های تولیت سلامت در ارتقاء صنعت داروسازی موثر است.

این نماینده مردم درمجلس دهم، ادامه داد: البته درتولید تجهیزات پزشکی دانش بنیان بسیاری از دستگاه های تحقیقاتی کاربرد تشخیصی و پزشکی در پژوهشکده ها دارند که تامین آنها نیازمند سرمایه گذاری چندین میلیارد دلاری است که به طورحتم دولت در این خصوص توانایی لازم را ندارد، اما اگر بسترهای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود؛ بخشی از مشکلات دراین حوزه حل خواهد شد.

علیجانی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان  باید با همکاری دولت اقدامات لازم را درساخت تجهیزات حوزه سلامت انجام دهند، گفت: وزارت بهداشت(Ministry of Health) می تواند که با سیاستگذاری های مناسب سرمایه گذاری بخش خصوصی را دراین عرصه تقویت کند، یعنی باید محصولات شرکت های دانش بنیان به صورت خرید تضمینی به بازار مصرف وارد کند.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با اشاره به اینکه درحال حاضر 60 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی درحوزه سلامت دراختیار وزارت بهداشت است، افزود: اما به دلیل عدم استفاده از توانمندی های بخش خصوصی مشکلاتی درحوزه سلامت وجود دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: