کد خبر: ۲۰۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۷ - 2018July 06
جراحان هندی طی عمل جراحی ۱۴ ساعته موفق به خارج کردن توموری به ابعاد یک توپ فوتبال از صورت جوانی ۱۹ ساله شدند
شفا آنلاین>سلامت>توموری غول آسا که سال‌ها روی صورت جوانی هندی به رشد خود ادامه می‌داد با تلاش چندین ساعته جراحان با موفقیت ازبدن او خارج شد.

به گزارش شفا آنلاین، جراحان هندی طی عمل جراحی ۱۴ ساعته موفق به خارج کردن توموری به ابعاد یک توپ فوتبال از صورت جوانی ۱۹ ساله شدند.


این جوان به نام آمار ساماد (Amar Samad) در روستایی دور افتاده در ۴۸۶ کیلومتری غرب کلکته زندگی می‌کند؛ این تومور ۱۰ سال به این ابعاد رسیده است و آمار به دلیل هراس مردم نمی‌توانسته در اجتماع حضور پیدا کند و زندگی منزوی درخانه داشته است.

پزشکان هندی موسسه (the Amrita Institute of Medical Sciences) در کوچی، جراحی این جوان را به صورت رایگان انجام دادند.


کارشناسان بیماری او را سندرم تومور فک فوقانی پاراتیروئیدیسم (hyper-parathyroidism jaw tumour syndrome) شناسایی کرده اند.

تومور حدود هشت کیلو و ۴۰۰ گرم وزن داشته است و سبب درگیر شدن بخش زیادی از نیمه سمت چپ صورت این جوان شده بود.

رشد تومور در طول این سال‌ها افزون بر افت اعتماد به نفس سبب مشکل‌های سلامت مختلف از جمله افت قدرت بینایی(Ability of sight)، ناتوانی در خوردن مواد غذایی و حتی تنفس آسان شده بود.


جراحان افزون بر خارج کردن تومور به بازسازی فک و بینی این جوان با استفاده از چاپگر سه بعدی پرداخته اند تا ظاهر او به حالت طبیعی نزدیک‌تر شود هرچند که در آینده نیاز به چندین جراحی ترمیمی خواهد بود.


بیماری این جوان نوعی اختلال ژنتیکی(Genetic disorder) است که تا کنون ۲۰۰ مورد از آن در دنیای پزشکی به ثبت رسیده است؛ این بیماری به دلیل فعالیت بیش از اندازه غده پاراتیروئید ایجاد می‌شود.


جراحان ایمپلنت‌هایی در فک بالایی آمار نصب کرده اند که می‌تواند به او در خوردن آسان‌تر مواد غذایی کمک کند و نقش دندان را برای او بازی می‌کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: