کد خبر: ۲۰۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۷ - 2018July 04
علی علی‌زاده: غربالگری و شناسایی بیماری‌های مزمن از اولویت‌های ما برای پیشگیری از صرف هزینه‌های گزاف درمانی است
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان با بیان این مطلب که همواره مصرف بهینه منابع سازمانی و ارتقا کیفیت خدمات درمانی از مهمترین اولویت‌های بیمه سلامت است؛ گفت: غربالگری و شناسایی بیماری‌های مزمن از اولویت‌های ما برای پیشگیری از صرف هزینه‌های گزاف درمانی است.

به‌گزارش شفا آنلاین، علی علی‌زاده در این زمینه اظهار داشت: شناسایی و غربالگری بیماری های مزمن هم اکنون در پیشگیری سطح 2 درمان انجام می‌شود؛ بدین ترتیب که ماهیانه آماری از سوی پزشکان خانواده تهیه شده که در این طرح بیماران مزمن را شناسایی و برای آنان تشکیل پرونده می‌دهند تا پیگیری‌های لازم برای این بیماران توسط پزشک خانواده صورت پذیرد.

مدیرکل بیمه سلامت(Health insurance) استان هرمزگان همچنین تصریح کرد: در پیشگیری سطح سه نیز پرونده سلامت بیمار تشکیل می‌شود، به نحوی که پیگیری و ثبت پرونده درمان بیماران شناسایی شده در سطح یک و دو توسط سامانه «سیب» از اهم اهداف پیشگیری سطح سه هستند.

وی کنترل ارجاع را یکی از سیاست‌های مهم بیمه سلامت در سال‌جاری عنوان‌ کرد و افزود: به منظور تحقق این امر مهم، از ابتدای سال‌جاری ارجاع سطح یک را به وسیله درصد بار مراجعه از هر پزشک کنترل می کنیم.

علی‌زاده در ادامه از کنترل برگه‌های ارجاع در مراکز کلینیک‌های دانشگاهی دولتی خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، پزشک رصد شده و سیستم ارجاع(Referral system) به صورت علمی و همراه با بررسی صورت می‌گیرد که در صورت ناقص بودن سیستم ارجاع، سیستم‌های نظارتی بیمه سلامت وارد عملکرد پزشک و شبکه بهداشت خواهند شد.

وی با بیان این که طرح پزشک خانواده(family doctor) از سال 92 در استان هرمزگان اجرایی شده است؛ افزود: 113 شبکه بهداشت و 130 خانه بهداشت روستایی تحت پوشش اداره‌کل بیمه سلامت هرمزگان هستند، پزشک خانواده، تمامی خدمات سطح یک اعم از ویزیت، آزمایش، رادیولوژی، سونوگرافی، پیگیری‌های نیاز به متخصص را در این مراکز به بیماران تحت پوشش بیمه روستایی ارائه می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان ادامه داد: به منظور توانمندسازی بیمه‌شدگان، سه مرکز توانمندسازی در شهرستان‌های جاسک، پارسیان و بستک راه‌اندازی شده و بر اجرای سه سطح پیشگیری در این مراکز تاکید شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این مراکز برای معرفی خدمات بیمه سلامت به بیمه‌شدگان و تبیین اهداف سیستم ارجاع، آموزش‌هایی به جامعه هدف ارائه خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: