کد خبر: ۲۰۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 2018July 03
اتفاقات چند هفته اخير بازار ارز نشان داد که آنچه پيش‌تر درباره ضرورت شکل‌گيري بازار ثانويه ارزي گفته بوديم، بايد محقق شود.
شفاآنلاین>بیمه و بانک> ديروز رئيس سازمان برنامه و بودجه و وزير اقتصاد در جمع اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس حاضر شدند و يک پيشنهاد عجيب دريافت کردند.

به گزارش شفاآنلاین، رحيم زارع، عضو کميسيون اقتصادي، در اين جلسه به دولت پيشنهاد کرد عرضه ارز مسافرتي و واردات خودرو و موبايل را متوقف کند و نرخ دلار را پنج ‌هزار تومان اعلام کند. او ديگر توضيح نداده پس تکليف کارآمدسازي دريافت‌کنندگان ارز چهارهزارو 200‌توماني چه مي‌شود و فشار قيمتي سود حاصل از اين مابه‌التفاوت را چه کسي بايد در سفره‌هاي مردم جبران کند.

در جلسه نوبخت و کرباسيان با اعضاي کميسيون اقتصادي (economic)مجلس، پيشنهادهايي درباره قيمت پنج‌هزار‌توماني دلار و توقف عرضه دلار دولتي براي سفرها و واردات خودرو و موبايل مطرح شد.

محمدرضا پورابراهيمي که در جلسه بررسي آخرين تحولات اقتصادي و تغييرات احتمالي ساختار بودجه‌اي با حضور نوبخت، رئيس سازمان برنامه و بودجه و کرباسيان، وزير امور اقتصادي و دارايي، در کميسيون اقتصادي مجلس سخن مي‌گفت، تأکيد کرد: اتفاقات چند هفته اخير بازار ارز نشان داد که آنچه پيش‌تر درباره ضرورت شکل‌گيري بازار ثانويه ارزي گفته بوديم، بايد محقق شود. تأخير در ايجاد چنين بازاري اقتصاد کشور را با چالشي جدي مواجه کرد و حتي بورس را که روند صعودي داشت، از اين عامل متأثر شد.

او گلوگاه تصميم‌گيري‌ها در امور اقتصادي کشور را نبود بازار ثانويه ارزي اعلام کرد و افزود: براي آرامش‌بخشي به فضاي اقتصادي به‌ويژه بازار ارز تشکيل بازار ثانويه ارز ضرورت دارد. در اين جلسه رحيم زارع، عضو کميسيون اقتصادي مجلس، در سخناني يکسان‌سازي توأم با محدوديت نرخ ارز را مانع عرضه ارز بخش خصوصي به بازار دانست و گفت: پيشنهاد مي‌کنم نرخ ارز تعيين‌شده دولت(Government) از چهارهزارو 200 تومان فعلي به پنج هزار تومان افرايش يابد تا شرکت‌هاي بزرگ ارز حاصل از صادرات را در بازار عرضه کنند. نماينده مردم آباده در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از دست‌هاي پشت پرده از‌جمله همکاري پتروشيمي‌ها با برخي صرافي‌ها، خواستار تقويت صرافي‌هاي طرف حساب بانک مرکزي شد.شرق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: