کد خبر: ۲۰۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 2018July 03
به‌طور کلی باید توجه داشت شیوه عملکرد داروها در بدن انسان در فصول سرد و گرم که شدت نور خورشید کم یا زیاد می‌شود، تفاوت زیادی با هم دارند
شفاآنلاین>سلامت> حتما شما هم حس کرده‌اید در فصل‌های بهار و تابستان که تابش نور خورشید شدیدتر است، اثر داروهای مصرفی‌تان کم می‌شود؟ این موضوع عجیبی نیست، زیرا در این فصل‌ها بدن به واسطه قرار گرفتن در معرض نور خورشید ویتامین D بیشتری می‌سازد. این ویتامین سرعت تجزیه مواد دارویی را افزایش داده و به این ترتیب اثر آن‌ها را کاهش می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین، به‌طور کلی باید توجه داشت شیوه عملکرد داروها (medicines)در بدن انسان در فصول سرد و گرم که شدت نور خورشید کم یا زیاد می‌شود، تفاوت زیادی با هم دارند. در فصل تابستان که گرم‌ترین زمان سال است اثر برخی از داروها بین 7 تا 17 درصد کمتر می‌شود و به همین دلیل شاید شما در این مواقع احساس کنید که از داروهای خود نتیجه کافی را نمی‌گیرید. به‌ همین‌دلیل اگر شما هم حس می‌کنید با گرم‌تر شدن هوا داروهای‌تان اثر کمتری روی شما دارند، می‌توانید با پزشک خود در این مورد مشورت کنید اما به هیچ‌وجه خودتان مقدار داروی مصرفی را افزایش(Increase) ندهید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: