کد خبر: ۲۰۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۷ - 2018July 02
ر گذشته بسیاری از سازمان‌ های دولتی روال انجام کارشان به این صورت بود که افراد با مراجعه حضوری و مکاتبه و ثبت شدن درخواست‌شان در دبیرخانه سازمان مربوطه همچنین طی شدن یک روند طولانی اداری و صرف وقت و هزینه کار خود را انجام می‌دادند
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه میز خدمت الکترونیکی روند فرایندها را تسهیل خواهد کرد گفت: اگر تخلفی در این مسیر انجام کار وجود داشته باشد از طریق مکانیسم داخلی به آن رسیدگی خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک در این سازمان توضیح داد: در گذشته بسیاری از سازمان‌ های دولتی روال انجام کارشان به این صورت بود که افراد با مراجعه حضوری و مکاتبه و ثبت شدن درخواست‌شان در دبیرخانه سازمان مربوطه همچنین طی شدن یک روند طولانی اداری و صرف وقت و هزینه کار خود را انجام می‌دادند.

وی افزود: این روند اداری معمولا باعث بروز برخی مشکلات حاشیه‌ای در کار می‌شد که از زمانی که بحث تکریم ارباب رجوع آغاز شد و پس از آن رئیس‌جمهور موضوع حقوق شهروندی(Citizenship rights) را مطرح و ابلاغ کرد در نهایت سال گذشته ابلاغیه‌ای مبنی بر راه‌اندازی میز خدمت در سازمان‌ها ارسال شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: برخی از ادارات در درجه اول اقدام به راه‌اندازی میز خدمت فیزیکی کردند که ترجیحا این میز در طبقات همکف و ورودی ساختمان‌ها قرار دارد که مراجعه کننده مدارک لازم را به کارشناسان ارائه می‌دهد و پیگیری امور توسط این افراد انجام می‌شود که با این خدمت نیازی به حضور افراد در سازمان‌ها نیست.

جهانپور افزود:‌ موضوع میز خدمت الکترونیک نیز مطرح شده است که بر اساس آن افراد اسناد و درخواست خود را در سامانه سازمان‌ها بارگذاری می‌کنند و پیگیری امور توسط نهاد مربوطه صورت می‌گیرد که این امر میزان تماس مراجعه کننده با مدیران و کارشناسان را به حداقل می‌رساند.

وی تصریح کرد:‌میز خدمت فیزیکی سازمان غذا و دارو از ابتدای تیر ماه راه‌اندازی شد و در هفته جاری میز خدمت الکترونیکی این سازمان نیز راه‌اندازی می‌شود که امیدواریم بتوانیم آن را توسعه دهیم تا قسمت اعظم کار ارباب رجوع به صورت الکترونیکی انجام شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: با میز خدمت الکترونیکی روند فرایندها تسهیل خواهد شد و انجام امور با حداقل زمان صورت خواهد گرفت و اگر تخلفی در این مسیر وجود داشته باشد از طریق مکانیسم داخلی سازمان به آن رسیدگی خواهد شد.

جهانپور با بیان اینکه استفاده از میز خدمت الکترونیک باعث سلامت اداری و برخورد با فساد سازمانی می‌شود، گفت: آیکون این خدمت در هفته جاری در سایت سازمان راه‌اندازی می‌شود و به تدریج این سازمان توسعه خواهد یافت به طوری که امیدواریم با پیشرفت آن دیگر نیازی به حضور افراد و شرکت‌ها برای ثبت درخواست‌شان نباشد.

 میز خدمت سازمان غذا و دارو روز شنبه با حضور رئیس امور اخلاق اداری و صیانت از سلامت نظام اداری و دبیر هیات عالی نظارت ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: