کد خبر: ۲۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 13
شفا آنلاین-دبیر هفدهمین کنگره اورولوژی ایران با بیان اینکه با تکنیک های نوین جراحی امروزه زمان بستری و عوارض درمان بی اختیاری ادرار استرسی در زنان به حداقل رسیده است، گفت: این درمان به روش آندوسکوپیک و به کنک نوارهای جدید انجام می شود.
به گزارش شفا آنلاین، از ستاد خبری هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران، دکتر «سراج الدین وحیدی» با اشاره به شیوع عارضه بی اختیاری استرسی ادرار در زنان اظهار کرد: در این عارضه با افزایش فشار شکمی بر اثر سرفه و عطسه فرد به علت شل شدگی عضلات کف لگن دچار بی اختیاری ادرار می شود.

وی افزایش سن و زایمان های مکرر و زیاد را علتی برای بروز این عارضه در زنان برشمرد و افزود: این عارضه در اصطلاح عوام به افتادگی مثانه معروف است.

دبیر هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران با بیان اینکه با برخی ورزش های عضلات کف لگن می توان جلوی بروز این عارضه را گرفت، گفت: به عنوان مثال به کمک مانور کگل اینکه بیمار روزانه 50 تا 60 بار با انقباض عضلات کف لگن به مانند اینکه قصد گرفتن جلوی خروج ادرار را دارد این عضلات را تقویت و از شل شدگی جلوگیری کند.

وحیدی ادامه داد: برای درمان بی اختیاری استرسی ادرار می توان با قرار دادن وسایلی در داخل واژن عضلات را منقبض کرد که اصطلاحا این عمل فیزیوتراپی عضلات کف لگن است اما این عارضه درمان دارویی و جراحی هم دارد.

وی افزود: در درمان جراحی با استفاده از عمل کوچک و سرپایی به کمک نوارهای مخصوصی، مثانه بالا کشیده می شود.

دبیر هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران گفت: در نوعی دیگر از بی اختیاری ادرار که متعاقب برداشتن رحم ایجاد می شود بر اثر ایجاد فیستول مثانه و واژن ادرار بی اختیار خارج می شود.

وحیدی با بیان اینکه بی اختیاری ادرار یا مادرزادی یا ناشی از عوارض اعمال جراحی شکم و لگن است، افزود: اما 70 درصد بی اختیاری ادرار از نوع استرسی و بر اثر شل شدگی عضلات کف لگن است همچنین اگر کودکان در سنین 4 تا 5 سالگی به بی اختیاری ادرار دچار شوند باید از نظر ناهنجاری های مادرزادی بررسی شوند.

وی با بیان اینکه در هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران درمان ها و تکنیک های نوین جراحی بی اختیاری استرسی ادرار در زنان بحث و بررسی می شود، ادامه داد: بیماری های سنگ کلیه، پروستات، تومورهای دستگاه ادراریف مشکلات ادراری زنان و اطفال، پیوند کلیه از دیگر موضوعات هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران است که از 9 تا 12 اردیبهشت ماه در محل پژوهشگاه نیرو برگزار می شود.

دبیر هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران با اشاره به حضور سخنرانانی از کشورهای اروپایی و آمریکا در این کنگره خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود حدود یک هزار نفر از متخصصان به ویژه جراحان و متخصصان کلیه و مجاری ادرار در این کنگره شرکت داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: