کد خبر: ۲۰۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۷ - 2018June 27
بهره برداری از 2 بیمارستان خیرساز واقع در آباده و کوار، یکی از برنامه های سفر دکتر هاشمی است
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس گفت: 2 پروژه بیمارستانی خیرساز در شهرهای کوار و آباده با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فارس، افتتاح می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،«علی‌اکبر رامجردی» چهارشنبه 6 تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر قریب الوقوع وزیر بهداشت به فارس، گفت: بهره برداری از 2 بیمارستان خیرساز واقع در آباده و کوار، یکی از برنامه های سفر دکتر هاشمی است.

او در توضیح پیرامون این پروژه‌های خیرساز، گفت: توجه به اهمیت موقعیت جغرافیایی شهرستان آباده و نیاز به ارائه خدمات قلب و عروق به بیماران شمال استان فارس، به همت خیرین آن شهرستان و با نظارت مجمع خیرین تأمین سلامت و حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، احداث بیمارستان جراحی قلب و عروق آباده در دستور کار قرار گرفت.

رامجردی با بیان این‌که عملیات احداث این مرکز درمانی سال ۸۸ آغاز شد، گفت: این مرکز درمانی تخصصی با زیربنای ۳۶۲۰ متر در ۳ طبقه احداث شده و شامل درمانگاه قلب، اورژانس(Emergency)، سی سی یو قلب، آی سی یو، جراحی قلب، آنژیوگرافی و بخش بستری است.

او خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این مرکز تخصصی درمانی امید است شاهد کاهش آمار مرگ و میر بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی در منطقه شمال استان فارس و حتی استان‌های همجوار باشیم‌.

رامجردی در خصوص بیمارستان خیرساز کوار نیز گفت: این پروژه هم به دنبال تلاش فراوان خیرین و پیگیری مجمع خیرین تأمین سلامت فارس و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرایی شد.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس زمان آغاز ساخت بیمارستان کوار را نیز سال 88 اعلام و اضافه کرد: 2 تن از بانوان خیر، ناهید و زهرا جوکار، زمین و بخشی از اعتبارات احداث این مرکز درمانی را تامین کردند.

رامجردی گفت: خانم ها جوکار، در این رابطه 36 هزار مترمربع زمین و 10 میلیارد و 500 میلیون ریال برای بیمارستان کوار اهدا کردند.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس یادآور شد که بیمارستان های آباده و کوار بعد از حدود 10 سال و با پیگیری های خیرین و مجمع خیرین و دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) شیراز آماده بهره برداری شده است.

قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سفری 2 روزه به استان فارس خواهد داشت و ضمن حضور در شهرستان های شمالی این استان، برنامه هایی نیز در شیراز دارد.

افتتاح مرکز جامع سلامت کامفیروز، آباده و بوانات، افتتاح مرکز قلب و عروق آباده، کلنگ‌زنی بیمارستان ۳۰۰ تخته خوابه اقلید و افتتاح بیمارستان ۳۲ تخته خوابه کوار شرکت از برنامه‌های سفر وزیر بهداشت به فارس عنوان شده است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: