کد خبر: ۲۰۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۷ - 2018June 27
از همه دستگاه‌های مسئول، نهادها و تشکل های مردم نهاد (NGO) که در امر مهم و انسانی تامین سلامت و امنیت غذا که جزو حقوق اولیه مردم است، همکاری و فعالیت می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با اشاره به همکاری دستگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت گفت: از همه دستگاه‌های مسئول، نهادها و تشکل های مردم نهاد (NGO) که در امر مهم و انسانی تامین سلامت و امنیت غذا که جزو حقوق اولیه مردم است، همکاری و فعالیت می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

به گزارش شفا آنلاین، سیدحسن هاشمی در مراسم تقدیر از همکاران بخشی و بین بخشی دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذا، یکی از رویکردهای مهم در حوزه سلامت را پیشگیری از بیماری های غیر واگیر(Noncommunicable diseases) عنوان کرد و اظهار داشت: این امر از طریق افزایش دانش و توانمندسازی مردم میسر می شود و باید پیشگیری از بیماری های غیر واگیر در خانواده انجام شود.

هاشمی با تاکید بر ضرورت همکاری های بیشتر وزارت ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نفت و شهرداری و شورای شهر در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، تصریح کرد: مردم از مسئولان توقع دارند و این حق آنهاست، چراکه فکر می کنند به آنها بی توجهی می شود. بر همین اساس، چنانچه متوجه شوند به مشکلاتشان توجه شده و مسئولین به دنبال راهکاری برای رفع آن ها هستند، خشنود می شوند. لذا ارائه گزارش از سوی دبیرخانه سلامت و امنیت غذا در هر استان، می تواند در آگاهی بخشی مردم نسبت به عملکرد مسئولین در این حوزه موثر باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به توجه رییس جمهور و اعضای شورای عالی سلامت و امنیت غذا(Food security) به این شورا و دبیرخانه، بیان کرد: برای مثال در بحث تعرفه روغن پالم، توجه شورای سلامت و امنیت غذا به مضر بودن این روغن، موجب شد تا ضمن افزایش تعرفه روغن پالم از 2 درصد به 26 درصد، واردات آن به کشور کاهش پیدا کند.

هاشمی بر ضرورت توجه بیشتر به برگزاری جلسات شورای عالی سلامت و امنیت غذا  تاکید و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مجامع سلامت استانی را فعال کرده و تشکل های مردم نهاد ( NGO)  را به نوعی به این حوزه وارد کنیم، سیاست‌گذار مجبور می شود که خود را با خواست مردم تطبیق دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: