کد خبر: ۲۰۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۷ - 2018June 24
پژوهشگران و طراحان دانشگاه توکیو در کشور ژاپن موفق به طراحی روباتی شده‌اند که دارای شکل اژدها بوده و قابلیت تغییر شکل و پرواز را دارد. این روبات از گروه روبات‌های دوموتوره چندگانه است که برای فعالیت خود از چندین ترانسفورماتور هوایی استفاده کرده و شکل ظاهری آن حقیقتاً مانند اژدها بوده و با دیدن آن تجسم یک اژدها را برای بیننده به نمایش گذاشته می‌شود.
شفا آنلاین>اجتماعی>  پژوهشگران دانشگاه توکیو در کشور ژاپن موفق به ساخت روباتی شدند که قادر به پرواز بوده و اژدها نام دارد. این روبات می‌تواند برای مصارف گوناگون ازجمله مصرف خانگی مورداستفاده قرار گیرد.

به گزارش شفا آنلاین:پژوهشگران و طراحان دانشگاه توکیو در کشور ژاپن موفق به طراحی روباتی شده‌اند که دارای شکل اژدها بوده و قابلیت تغییر شکل و پرواز را دارد. این روبات از گروه روبات‌های دوموتوره چندگانه است که برای فعالیت خود از چندین ترانسفورماتور هوایی استفاده کرده و شکل ظاهری آن حقیقتاً مانند اژدها بوده و با دیدن آن تجسم یک اژدها را برای بیننده به نمایش گذاشته می‌شود.


    قابلیت تغییر حالت به اشکال مختلف برای این روبات بسیار بااهمیت است زیرا امکان درآمدن آن به اشکال مختلف باعث می‌شود تا بتواند موانع را از بین برده و به‌خوبی پشت سر گذاشته و برای رسیدن به هدف از وسط حفره‌ها عبور کند.

 نیروی محرکه‌این روبات توسط پروانه‌های مجزا که قابلت تغییر شکل در حالت پرواز را دارند، تأمین می‌شود. این پروانه‌های مجزا به روبات امکان تغییر شکل به‌صورت مربع یا حرکت مارپیچ را داده و قابلیت تغییر شکل آن را به هر طرحی ممکن می‌کنند.

قابلیت تغییر حالت به اشکال مختلف برای این روبات بسیار بااهمیت است زیرا امکان درآمدن آن به اشکال مختلف باعث می‌شود تا بتواند موانع را از بین برده و به‌خوبی پشت سر گذاشته و برای رسیدن به هدف از وسط حفره‌ها عبور کند. روبات اژدها توسط یک سری از واحدهای ارتباطی با نیروی محرکه‌ای که توسط یک جفت موتور با پروانه‌های مجزا ساخته‌شده است، قدرت انعطاف و حرکت مناسبی دارد. این نیروی محرکه به موتور روبات اژدها امکان غلتیدن و اوج گرفتن را در هر مسیر و جهتی می‌دهد. هرکدام از این واحدهای ارتباطی با واحد بعدی توسط مفصل لولایی متصل می‌شود و کل ربات توسط باتری و فنّاوری Intel Euclid کار می‌کند. در حال حاضر باتری این روبات امکان سه دقیقه پرواز را به اژدها می‌دهد. نمونه اولیه این روبات از چهار واحد ارتباطی تشکیل‌شده بنابراین همانند یک کوادکوپتر (quadrotor) که نوعی پهپاد است حرکت می‌کند.

بر اساس باورهای باستانی در اساطیر شرقی، طبیعت اژدها با تغییر شکل همراه است و به همین دلیل این اژدهای روباتیک نیز می‌تواند در سه شکل مختلف خط مستقیم، جعبه‌ای و L مانند و در محورهای مختلف به‌صورت سه‌بعدی همچون زیگزاگ یا مارپیچ پرواز کند. طراح این روبات می‌گوید که روبات اژدها به‌صورت خودکار قابلیت تغییر شکل و تطبیق‌پذیری با فضای اطراف خود را داشته و حداکثر دوازده قسمت مختلف را می‌توان روی این اژدها نصب کرد. slashgear
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: