کد خبر: ۲۰۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۷ - 2018June 22
خوشبختانه در کردستان با توجه به اقدامات پیشگیرانه موردی از این بیماری مشاهده نشده است
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در استان‌های هم‌جوار، با اقدامات بهداشتی و پیشگیری اصولی از شیوع بیماری تب کریمه کنگو، تاکنون موردی از این بیماری در استان کردستان گزارش و یا مشاهده نشده است.

به گزارش شفا آنلاین، مجتبی ورمقانی با اشاره به این‌که تاکنون دو مورد ابتلای به تب کریمه(Crimean fever) در یکی از استان‌های هم‌جوار مشاهده شده است، اظهار کرد: خوشبختانه در کردستان با توجه به اقدامات پیشگیرانه موردی از این بیماری مشاهده نشده است.

وی افزود: ضدعفونی کردن مناطق پرخطر، جایگاه‌های دام و میادین دوآب(محل خرید و فروش دام) در سطح استان برای مقابله با این بیماری، صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی(Veterinary) کردستان با بیان این‌که ۲۰ گروه سمپاشی طی دو هفته، یک میلیون مترمکعب جایگاه دام و ۱۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین را علیه این بیماری واکسینه و ضدعفونی کردند، خاطرنشان کرد: تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو نوعی بیماری خطرناک مشترک انسان و دام است که در صورت ابتلا و اقدام دیر هنگام فرد را با خطر مرگ رو به رو می‌کند.

وی تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که این بیماری با رعایت موارد حفاظت بهداشت شخصی از سوی فعالان این حوزه و شهروندان به راحتی قابل پیشگیری است.

ورمقانی به آماده‌باش اکیپ‌های دامپزشکی استان در راستای مقابله با این بیماری خبر داد و گفت: مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک می‌توانند به شبکه بهداشت مراجعه کنند و یا به سامانه 1512 اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: