کد خبر: ۱۹۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 19
سرطان ریه، پوکی استخوان و اختلال در سیستم عصبی در کمین افرادی است که سیگار و قلیان می‌کشند اما این تنها یک طرف ماجرا است
شفاآنلاین>سلامت> یک متخصص داخلی گفت: نیکوتین موجود در سیگار بر شل شدن عضله‌های پوست شده و در نتیجه پیری زودرس فرد منجر می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، محمد اعظمی متخصص داخلی در خصوص عوارض سیگار بر بدن اظهار کرد: سرطان ریه، پوکی استخوان و اختلال در سیستم عصبی  در کمین افرادی است که سیگار و قلیان می‌کشند اما این تنها یک طرف ماجرا است و بیشترین صدمه در این دوران را افرادی می‌بینند که دود سیگار را استشمام می‌کنند.

برای کاهش سرطان، سیگار را کاهش دهید

این متخصص داخلی با اشاره به اینکه افراد سیگاری در برابر افراد معمولی بیشتر مستعد ابتلا به سرطان ریه هستند، گفت: سیگار کشیدن همچون استشمام هوای آلوده یکی از عوامل اصلی سرطان(Cancer) ریه است، همانطور که پزشکان معتقد هستند استشمام طولانی مدت هوای آلوده هم برای قلب و ریه مضر محسوب می شود، استفاده طولانی مدت از سیگار و تعداد دفعات بیشتر باعث ورود نیکوتین بیشتر به بدن در نتیجه ابتلا به سرطان می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که فردی در طول روز به دفعات سیگار می‌کشد باعث کاهش راه خون رسانی به مغز می شود در نتیجه فرد در معرض حمله قلبی و مغزی قرار می‌گیرد اما با این حال افراد نه تنها از آن دور نمی‌شوند بلکه آمارها نشان می‌دهد میزان مصرف آن افزایش یافته و همچنین خانم‌ها نسبت به گذشته بسیار بیشتر از آن استفاده می‌کنند.

چه کنیم دچار پیری زودرس نشویم؟

این متخصص داخلی با بیان اینکه نیکوتین موجود در سیگار باعث شل شدن عضله‌های پوست شده در نتیجه فرد به پیری زودرس دچار می‌شود، گفت: چهره بسیاری از افراد سیگاری پس از مدتی دچار چین و چروک فراوان در چانه، فک و پیشانی  می‌شود همچنین رنگ پوست به مرور زمان تیره می‌شود و در شرایط استفاده طولانی مدت آن باعث لاغری  یا زرد شدن بیش از حد صورت خواهد شد.

اعظمی تشریح کرد: سیگار کشیدن باعث کاهش سطح دوپامین در مغز می‌شود همچنین استفاده طولانی مدت از آن باعث  گرفتگی بینی و زیاد شدن ترشحات در مجرای بینی و گوش‌ها شده که در این فرایند مجراهای تنفسی مسدود و خون رسانی کم خواهد شد همچنین تپش قلب افزایش می‌یابد؛ می‌توان گفت یکی از دلایل یبوست مصرف سیگار است چرا که در هضم غذا اختلال ایجاد می‎کند.

این متخصص (Expert)داخلی اظهار کرد: دود سیگار از گاز منواکسیدکربن تشکیل شده است؛ این گاز زمانی که وارد بدن شود با خون ترکیب شده در نتیجه میزان اکسیژن در خون کم خواهد شد که همین عامل سبب پوکی استخوان در فرد می‌شود، کشیدن حتی یک نخ در روز به مروز زمان می‌تواند باعث سوزش معده، گرفتگی سینوس‌ها، اختلال در فشار خون و تپش قلب شود در نتیجه افرادی که یک نخ در روز سیگار می‌کشند خود را به دروغ گول نزنند که «من تنها یک نخ می‌کشم و آسیبی به من وارد نمی‌شود.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: