کد خبر: ۱۹۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 18
در این مطلب بهترین درمان‌های خانگی آکنه را به شما معرفی می‌کنیم. با این روش‌ها پوستی شفاف و روشن‌تر خواهید داشت.در اینجا روش‌های شگفت انگیزی که برای رفع آکنه و جوش‌های پوستی مفیدند را آورده‌ایم
شفا آنلاین>سلامت>چای سبز، یک ترکیب آنتی اکسیدان و ضدمیکروب است که به مبارزه با آکنه کمک می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی و اصلی‌ترین علت مراجعه بیماران به متخصص پوست، آکنه است. بنابراین بسیاری از ما هر روشی را برای از بین بردن این زائده‌های پوستی امتحان می‌کنیم.در این مطلب بهترین درمان‌های خانگی آکنه(Acne) را به شما معرفی می‌کنیم. با این روش‌ها پوستی شفاف و روشن‌تر خواهید داشت.در اینجا روش‌های شگفت انگیزی که برای رفع آکنه و جوش‌های پوستی مفیدند را آورده‌ایم.

روغن درخت چای
روغن درخت چای خاصیت ضدالتهابی دارد. محلول روغن درخت چای، 5 درصد از محلول 5 درصد بنزوئیل پراکسید ضعیف‌تر است اما به همان میزان می‌تواند با آکنه مبارزه کند، اگرچه ممکن است کمی آهسته‌تر از بنزوئیل پراکسید، پوست را شفاف کند. برای درمان خانگی آکنه با این روغن، چند قطره از روغن درخت چای را با حدود 20 تا 40 قطره از گیاه هاماملیس انجیلی (نارون کوهی)، ترکیب کنید. سپس با یک گوش پاک‌کن، از آن استفاده نمایید. سعی کنید این کار را دو بار در روز انجام دهید. استفاده بیشتر، می‌تواند پوستتان را خشک کرده و آکنه را بدتر کند.

چای سبز
چای سبز، یک ترکیب آنتی اکسیدان و ضدمیکروب است که به مبارزه با آکنه کمک می‌کند. برای تأثیر گرفتن از آن، از یک فنجان دم‌کرده چای سبز سرد شده به عنوان شستشو دهنده صورت استفاده کرده یا چای سبز(Green tea) کیسه‌ای را بر روی محل آکنه قرار دهید.

عسل
خواص آنتی‌بیوتیک عسل می‌تواند به بهبود آکنه کمک کند. شما می‌توانید یک قاشق چای‌خوری عسل را روی مناطقی از پوست که دارای آکنه هستند قرار داده و یا نصف فنجان عسل با یک فنجان بلغور جو دو سر مخلوط کرده و یک ماسک تهیه کنید و آن را به مدت 30 دقیقه روی پوست بگذارید.

نعنا
نعنا می‌تواند روغن‌های مسدودکننده منافذ پوست را حذف کند. قبل از تلاش برای از بین بردن آکنه، ابتدا قاشق دو غذاخوری نعناع تازه ریز خردشده را با دو قاشق غذاخوری ماست ساده و دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر مخلوط کنید، (از یک مخلوط‌کن برای خرد و پودر کردن بلغور جو دوسر کمک بگیرید). این ماسک را به مدت 10 دقیقه روی پوستتان قرار داده و سپس آن را با آب بشویید.

سرخارگل (اکیناسه)
سرخارگل به طور سنتی برای بهبود زخم و جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما خواص ضدباکتری و ضدالتهابی آن، نیز می‌تواند به بهبود آکنه کمک کند. از چای اکیناسه به عنوان یک شستشودهنده روزانه، با آغشتن یک پارچه به آن، استفاده کنید، یا چند قطره تنتور (تنتور هر گیاه با خیساندن گیاه خشک شده و یا تازه در محلول حاوی 25 درصد الکل سفید و آب تهیه می‌شود) این گیاه را بر روی یک پنبه قرار دهید و آن را روی قسمت‌های آسیب دیده و دارای آکنه پوست قرار دهید.

آسپرین
اسید سالیسیلیک موجود در آسپیرین درمان‌کننده آکنه است و آسپیرین می‌تواند جوش‌ها را خشک کند و التهاب(Inflammation) را کاهش دهد. برای استفاده از مزایای آن، آسپیرین را در کمی آب قرار داده و به صورت خمیری درآورید یا قرص‌ها را در 2 قاشق غذاخوری آب حل کنید.

بابونه
بابونه به کاهش التهاب آکنه کمک می‌کند. در یک مخلوط کن یا قهوه جوش، محتویات یک کیسه چای بابونه را با آب کافی برای تشکیل یک خمیر ترکیب کرده و آن را روی آکنه قرار دهید. به همین ترتیب می‌توانید، دو کیسه چای بابونه را درون یک فنجان آب جوش برای 15 دقیقه قرار دهید، پس از خنک شدن، بعد با استفاده از پنبه، محلول را روی آکنه بزنید.

نارون کوهی
گیاه نارون کوهی یا هاماملیس انجیلی به عنوان یک ماده منقبض‌کننده عمل می‌کند و به طور طبیعی باعث خشک شدن و جمع شدگی ضایعات می‌شود. یک تکه پنبه را به نارون کوهی آغشته کرده و هر روز و شب صورتتان را با آن پاک کنید.

آلوئه ورا
آلوئه ورا، به عنوان تسکین‌دهنده سوختگی شناخته شده است و می‌تواند باعث بهبودی عفونت و حتی کاهش زخم‌ها شود. ژل درون گیاه آلوئه‌ورا با یک قاشق کنده و روی آکنه قرار دهید. شما همچنین می‌توانید ژل آلوئه ورا از فروشگاه‌های بهداشتی خریداری کنید، فقط مطمئن شوید که این ژل آلوئه‌ورا خالص و بدون ترکیبات اضافه شده است.

لیمو
لیمو، یک ترکیب لایه‌بردار، روشن‌کننده و ضدالتهاب است که زخم را کاهش می‌دهد و مانع ایجاد جوش‌های جدید پوستی می‌شود. صورتتان را تمیز کنید و سپس یک گلوله پنبه‌ای یا یک سواب را درون آب لیمو فرو ببرید و روی آکنه‌ها قرار دهید. سپس پوستتان را با آب سرد بشویید.

سرکه سیب
سرکه سیب، حاوی اسیدمالیک و اسیدلاکتیک می‌باشد و می‌تواند لکه‌های قرمز و آکنه را از بین ببرد. کمی سرکه سیب را با آب مخلوط کرده و با استفاده از پنبه آن را به صورت خود بزنید. دقت کنید قبل از هربار استفاده مخلوط را کامل تکان دهید تا سرکه و آب به خوبی با هم ترکیب شوند.

خوراکی‌های اسیدی
آبمیوه مرکبات و سرکه‌ها، به دلیل اسیدی بودن، مانع بسته شدن منافذ پوست می‌شوند. برای از بین بردن آکنه، کمی از آب مرکبات را به کمک پنبه، روی آکنه‌ها قرار دهید.
برچسب ها: چای سبز ، آکنه ، جوش ، التهاب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: