کد خبر: ۱۹۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 18
جدیدترین پژوهش‌ها نشان داده است مصرف انبه مانند دارویی مقوی می‌تواند مشکل‌های دستگاه گوارش افراد را برطرف کند. انبه حتی برتر از خوراکی‌های حاوی فیبر می‌تواند سبب درمان بیماری هایی، چون یبوست شود
شفاآنلاین>سلامت> یکی از میوه‌های نوبرانه تابستانی درمانی پیش گیرانه برای جلوگیری از ابتلا به یکی از مرگ‌بارترین اشکال سرطان در دستگاه گوارش بدن انسان است.

به گزارش شفاآنلاین، جدیدترین پژوهش‌ها نشان داده است مصرف انبه مانند دارویی مقوی می‌تواند مشکل‌های دستگاه گوارش افراد را برطرف کند. انبه حتی برتر از خوراکی‌های حاوی فیبر می‌تواند سبب درمان (Treatment)بیماری هایی، چون یبوست شود.

یبوست یکی از بیماری‌های مزمن در افراد بزرگسال است، به ویژه آن دسته از افراد که تحرک فیزیکی کمی دارند، در رژیم غذایی آن‌ها فیبر کم و در عوض چربی و مواد شیرین زیاد است، استعمال مواد دخانی و اضافه وزن هم از جمله علل یبوست و مشکل در دفع است.

یبوست مزمن دراز مدت می‌تواند سبب رشد تومور‌های سرطانی و ابتلای فرد به سرطان روده شود، همچنین سوء هاضمه، دل درد و حتی نوسان‌های خلق وخو هم در اثر یبوست ایجاد می‌شوند.

انبه حاوی فیبر و سرشار از مواد مغذی به نام پلی فنول هاست که برای درمان یبوست و التهاب روده اثربخش است.

کارشناسان برای مطالعه اثرگذاری مصرف انبه بر رفع مشکل‌های گوارشی، به مدت ۴ هفته برروی ۳۶ زن و مرد داوطلب مبتلا به مشکل یبوست مزمن آزمایش انجام داده اند.

در این آزمایش داوطلبان به دو گروه تقسیم شدند، در گروه اول به داوطلبان روزانه ۳۰۰ گرم انبه برای مصرف داده شد، درحالی که گروه دوم روزانه مقداری پودرمکمل فیبر مصرف کردند.

در پایان آزمایش هردو گروه دچار کاهش یبوست شدند، اما نتیجه درمان در گروهی که انبه مصرف کرده بودند مشهودتر بود.

مصرف انبه همچنین سبب افزایش میزان باکتری‌های مفید روده می‌شود و به این ترتیب التهاب روده را کاهش می‌دهد.

این پژوهش‌ها به وسیله دانشمندان(Scientists) دانشگاه تگزاس‌ ای اند ام انجام شده و در نشریه تغذیه مولکولی و تحقیق‌های غذایی به چاپ رسیده است.

کارشناسان در کنار مزایای میوه انبه به افراد توصیه می‌کنند قبل از مصرف درباره نداشتن آلرژی غذایی به این میوه اطمینان کسب کنند، زیرا انبه در برخی افراد می‌تواند سبب واکنش‌های حساسیتی شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: