کد خبر: ۱۹۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 15
این آبمیوه امروزه از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است نه تنها به‌خاطر طعم و مزه منحصربه‌فرد آن بلكه به‌دلیل تركیبات مغذی و فواید بی‌مثل و مانند آن برای سلامتی.هر نارگیل حاوی ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌لیتر آب است و هرچه اندازه این نارگیل بزرگ‌تر باشد حجم مایع درون آن نیز بیشتر است.
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>برخلاف سایر میوه‌ها كه آب آنها از فشرده‌شدن آنها به‌دست می‌آید،آب نارگیل مایعی غلیظ در وسط میوه آن است كه بیش‌ترین حد آن در نارگیل نرسیده و سبز وجود دارد.

به گزارش شفا آنلاین:این آبمیوه امروزه از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است نه تنها به‌خاطر طعم و مزه منحصربه‌فرد آن بلكه به‌دلیل تركیبات مغذی و فواید بی‌مثل و مانند آن برای سلامتی.هر نارگیل حاوی ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌لیتر آب است و هرچه اندازه این نارگیل بزرگ‌تر باشد حجم مایع درون آن نیز بیشتر است.نارگیل یكی از غنی‌ترین منابع خوراكی برای الكترولیت‌ها، كلر، پتاسیم و منیزیم است كه البته مقداری هم شكر، سدیم و پروتئین دارد.محتوای بالای پتاسیم این میوه آن را به یكی از محافظان قلب و فشارخون تبدیل كرده است. آب نارگیل همچنین حاوی فیبرمحلول، منگنز، كلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین C است. در ادامه تاثیرات ارزشمند و قابل ‌توجه مصرف آب نارگیل بر بدن بررسی می‌شود:

برخلاف خود نارگیل، محتوای چربی آب نارگیل واقعا كم است؛ بنابراین شما قادر خواهید بود مقادیر بالایی از آن را بدون نگرانی از اضافه‌وزن و چاق شدن مصرف كنید. هر لیوان آب نارگیل چیزی حدود 50 كیلوكالری انرژی دارد. یكی دیگر از مزایای آب نارگیل برای كاهش وزن توانایی آن در كاهش اشتهاست. محتوای تغذیه‌ای غنی آب نارگیل احساس سیری به فرد داده و مانع پرخوری می‌شود.

یكی از دلایل شایع بیماری فشارخون عدم تنظیم سطح الكترولیت‌ها در خون است. از آنجایی كه آب نارگیل حاوی تمام الكترولیت‌ها و آن هم در سطح مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن است می‌تواند كاهنده خطر فشارخون باشد.از طرفی محتوای بالای منیزیم و پتاسیم آن را به یك نوشیدنی موثر در درمان فشارخون تبدیل كرده است. فراموش نكنید بهترین زمان مصرف برای رسیدن به این خواص آب نارگیل نوشیدن یك لیوان از آن در صبح و با معده خالی است.

آب نارگیل یكی از بهترین توصیه‌ها در دوران بارداری و برای خلاصی از یبوست دوران بارداری، سوزش سردل و سوءهاضمه است.همچنین اسید لوریك موجود در آب نارگیل تاثیرات ضدقارچی، ضدباكتریایی و ضدویروسی قابل‌توجهی دارد و این ویژگی‌ها آن را به یك تقویت‌كننده سیستم ایمنی تبدیل كرده است.

اگر شما هم فردی مبتلا به زخم معده و درد معده هستید، برای یك‌بار هم كه شده آب نارگیل را برای آرام كردن معده‌تان امتحان كنید.به‌خصوص برای افرادی كه به‌طور مكرر احساس تهوع و استفراغ دارند.آب نارگیل با دارا‌بودن سطح قابل‌توجهی از الكترولیت‌ها و‌ آنتی‌اكسیدان‌ها نقش قابل‌توجهی در پاكسازی و تسكین درد معده بر عهده دارد.

سوءهاضمه، احساس نفخ و یبوست از دیگر مشكلاتی‌اند كه آب نارگیل می‌تواند تسهیل‌كننده آنها باشد. محتوای بالای فیبر آن را به راه‌حل مناسبی برای پیشگیری و درمان یبوست و مشكلات گوارشی دیگر تبدیل كرده است.

آب نارگیل تازه همچنین تاثیرات قدرتمندی در سلامتی كلیه‌ها دارد. محتوای بالای مواد معدنی، پتاسیم و منیزیم آن را به یك تركیب درمانی مهم برای مبتلایان به سنگ كلیه تبدیل كرده است.آرمان


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: