کد خبر: ۱۹۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 02
با توجه به مصاحبه قبلی و طرح مسائل طیف اوتیسم در این زمینه، طی روزهای گذشته جلسه‌ای با مسئولان سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برگزار و وضعیت نظام وظیفه افراد مشمول مبتلا به اوتیسم تبیین شد
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی با مسئولان و پزشکان سازمان وظیفه عمومی از رفع ابهامات وضعیت نظام وظیفه طیف خفیف اوتیسم خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران در خصوص پیگیری‌های انجام شده در زمینه معافیت سربازی بیماران مبتلا به اختلالات اوتیسم، اظهار کرد: با توجه به مصاحبه قبلی و طرح مسائل طیف اوتیسم در این زمینه، طی روزهای گذشته جلسه‌ای با مسئولان سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برگزار و وضعیت نظام وظیفه افراد مشمول مبتلا به اوتیسم تبیین شد.

وی افزود: این جلسه در سازمان وظیفه عمومی تشکیل و براساس اعلام این سازمان، مشمولان دارای اختلالات دوقطبی و اختلالات اوتیسم(Autism) که در آئین نامه با عنوان اختلالات نوع شدید اوتیسم به آن اشاره شده است از معافیت دائم برخوردار هستند.

به گفته وی بر این اساس در جلسه هماهنگی با مسئولان و پزشکان سازمان وظیفه عمومی ضمن تبیین فرایند انجام معاینات مشمولان طیف خفیف اوتیسم، ضوابط و آیین نامه های مربوط به مدل موفق همکاری مشابه در مورد بیماران هموفیلی، مقرر شد با استمرار جلسات کارشناسی تخصصی پزشکی نسبت به رفع ابهامات افراد اوتیستیک خفیف با عملکرد وضعیت ضعیف اقدام شود.

غفاری گفت: توضیحات لازم در زمینه اختلالات اوتیسم به مسئولین نظام وظیفه ارایه شد و همچنین عنوان شد که این اختلال تا ‌آخر عمر در زمینه برقراری ارتباطات اجتماعی با افراد باقی می‌ماند؛ همچنین در این زمینه پیشنهادات انجام آموزش‌های لازم برای تیم شورای پزشکی و روانپزشکی ناجا عنوان شد که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران بیان داشت: نکته بسیار مهم این جلسه این بود که تیم تخصصی شورای علمی انجمن اوتیسم ایران برای هر فرد بزرگسال که در مرحله مشمولیت خدمت وظیفه قرار می‌گیرد نظر مشورتی را به همراه دیگر مدارک برای سازمان نظام وظیفه ارسال خواهد کرد که این نکته بسیار مثبتی است و قرار شد در جلسه آتی طی انعقاد یک تفاهم‌نامه این موضوع به امضا طرفین برسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: