کد خبر: ۱۹۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 31
ایجاد شبکه ملی توانبخشی می تواند صدای بیماران را به گوش ما برساند و در نشست اجلاس وزرای بهداشت در ژنو دیدیم که ایران جز ۵ کشور موفق در عرصه حمایت های اجتماعی بوده است
شفا آنلاین>سلامت>ایازی گفت: در نشست اجلاس وزرای بهداشت در ژنو، ایران جزو پنج کشور موفق در عرصه حمایت‌های اجتماعی معرفى شده است.

به گزارش شفا آنلاین، محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت(Ministry of Health) در نشست شبکه ملی تشکل ها و سازمان های غیردولتی توانبخشی کشور گفت: مشارکت بین بخشی کمیته توانبخشی پیشبرنده خدمات توانبخشی در کشور است.

وى افزود: ایجاد شبکه ملی توانبخشی می تواند صدای بیماران را به گوش ما برساند و در نشست اجلاس وزرای بهداشت در ژنو دیدیم که ایران جز ۵ کشور موفق در عرصه حمایت های اجتماعی بوده است.

معاون اجتماعى وزارت بهداشت بیان کرد: در سال ۹۶ با تشکیل کانون سلامت در محله های مختلف، با حضور و مشارکت سه ضلع نمایندگان سازمان های دولتی، مردم و استادان و فعالان عرصه شاهد جریانات خوبی بودیم و صدای مردم به خوبی شنیده شد ‌.

ایازی اظهار کرد: اگر سازمان ها و تشکل های مردم نهاد بخواهند صدای مردم را بشنوند و برای آنان موثر شوند باید متولیان سلامت و بهزیستی را در جمع خود دعوت کنند.

توسعه توانبخشی یک موضوع بین بخشی است
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: توسعه توانبخشی(Rehabilitation) نیازمند مشارکت بین بخشی اعضای شبکه و متولیان سلامت است و باید اعضای شبکه مطالبات جامعه توان خواه را به گوش کمسیون بهداشت و درمان و سازمان برنامه و بودجه برسانند.

ایازی افزود: سازمان برنامه و بودجه باید با مطالبات کمیته توانبخشی اعتبار لازم را تخصیص دهد.

وی تصریح کرد: در جلسات معاونت اجتماعی با جمعیت هلال احمر و بنیاد شهید قرار شد حوزه توانبخشی پررنگ تر و فعالتر شود و باید در چارچوب مشارکت بین بخشی مقوله درمانی توانبخشی به وزارت بهداشت و بخش مددکاری و حمایتی را به سازمان بهزیستی بسپاریم و امیدواریم بهزیستی هم بداند که مداخله درمانی با خدمات بهزیستی تداخل ندارد

محدودیت های حوزه توانبخشی زیاد است
ایازی افزود: محدودیت های حوزه توانبخشی زیاد است اما با مشارکت های بین بخشی نظیر مشارکت با معاونت درمان در تامین و توسعه تخت های توانبخشی، مراکز جامع سلامت در حاشیه شهرها، بهورزها در روستاها و .. می توان شاهد اقدامات خوبی بود.

وی گفت:امیدواریم شبکه توانبخشی با بهره مندی از قابلیت کلانشهرها ارائه خدمات هرچه بیشتری را به نقاط دورافتاده و محروم نهادینه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: