کد خبر: ۱۹۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 25
شفاآنلاین:درپی انتشارگزارش روزنامه شرق درباره تبانی برخی پزشکان و شرکت های دارویی وتجهیزات پزشکی، انتشارنامه رئیس کل نظام پزشکی به دادستان تهران و اظهارات یک حقوقدان درروزنامه شرق؛دکتربهروزبرومند،پدر نفرولوژی ایران یادداشتی اختصاصی برای شفاآنلاین ارسال کرد.
به گزارش شفاآنلاین دراین یادداشت آمده است :"بادرود دوباره به سرور دکتر ایرج فاضل ریاست کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران که با شجاعتی شگرف کمر به ستیز با نادرستی در کارهای پزشکی و بازی نمودن با سرنوشت بیماران نموده اند و دلاورانه دربرابر دسیسه های ضد مردمی ایستاده اند . با اندوه بسیار در برگ 13 روزنامه شرق چهارشنبه 20 خرداد زیر عنوان " نظر یک حقوقدان درباره نامه رئیس نظام پزشکی به دادستان " آنچه آمده نشان میدهد که حقوقداتن یاد شده آشنائی بایسته با حقوق مردم را ندارد. اگر هم به پرسشی در قانون پاسخی داده نشده نباید حقوق مردم نادیده گرفته شود. شگفت انگیز است است که یک حقوقدان بگوید روزنامه حق دارد حقوق بیماران دردمند را نادیده گرفته و اتهامات ناروائی را که به جامعه پزشکان شرافتمند وارد نموده فاش ننماید.اگر روزنامه ها نمیخواهند رشوه دهندگان به سزای کارهای نادرست خود برسند بازگونمون این نادرستی ها تنها بیماران را مظطرب مینمایدو برای تندرستی مردم زیانبار میباشد.!و بجای آنکه ازخواسته سرور دکتر فاضل ریاست کل نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران هواداری نمایند بخواهند که خواسته ایشان درباره فاش نمودن نام رشوه دهندگان و رشوه گیرندگان به بهانه حقوق روزنامه ها فراموش نگردد. همزمان با نادرستی برای آنکه سرور دکتر فاضل کوشش های خود را برای بهتر شدن رابطه بیمار پزشک به ثمر نرسانند به بهانه های بی ارزش از سرور دکتر فاضل خرده بگیرند. . بی شک سرور دکتر فاضل میدانند مبارزه با نادرستی هزینه دارد و همچون گذشته با رشادت آماده پذیرفتن هر آسیبی از سوی رشوه دهنده ها و رشوه گیرنده ها و کسانی که زیر نام حقوق مطبوعات درحالی که با دادن خبرها اظطراب بسیاردر بیمارا ن بوجود آورده اند نمیخواهند شرکت های نادرست و پزشک نماهای گدا رابه کیفر برسانند. از سرور دکتر فاضل درخواست مینمایم دستور دهند هرچه زودتر وکیل محترم نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران رسما از روزنامه شرق و شرکت های رشوه دهنده شکایت بنماید تا دادستان برای احقاق حقوق بیماران بتواند شرکت ها و رشوه گیران نادرست را به کیفر گناهان نابخشودنی خود برساند.ایدون باد بهروزبرومند
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
دکتر فیروز فصیحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
1
ضمن حمایت از نظر استاد فرزانه جناب آقای دکتر برومند، با این مطلب موافقم که تا متقاضی در کار نباشد، هیچ شرکتی داوطلب پرداخت رشوه نمیشود، واگر پزشک آدم حسابی و با شخصیت باشد حتی با پیشنهاد هر شرکتی با تو‌دهنی دکتر روبرو میشود.
البته امروز این مساله بصورت مبالغ نقد در آمده ولی در گذشته اشکال مختلفی داشت که ظاهر دیگری داشت
میترا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
با درود به استاد،
به نظر می‌رسد حقوق دان محترم، بیشتر نگران آبروی دزدان است تا سلامتی بیماران دردمند وهمینطور آبروی جامعه پزشکی ایران، در هر صورت امید که آقای دکتر فاضل درخواست شان را از مجاری قانونی پی گیری کنند.
زیبا موثقی
|
Netherlands
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
1
با درود
در جهت احقاق حقوق بیماران دردمند ،شایسته هست که جلوی اعمال سودجویانه افراد حقیقی و حقوقی گرفته شود لذا با نظر دکتر بهروز برومند موافق هستم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
1
با نظر جنابعالی موافقم
آبتین جنت سرشت
|
Canada
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
1
چشم پوشی و یا سکوت با هر توجیهی تایید و همراهی با جرم است. مهم کشف حقیقت و مجازات مجرمین است ونویسنده مقاله روزنامه شرق هم باید به عنوان مطلع احضار و اطلاعات و یافته ها و مستندات خود را به منظور کمک به کشف حقیقت در اختیار دادگاه بگذارد . هیچ انسان با شرفی نمیتواند سکوت کند.هنگام آن فرا رسیده که تمامی پزشکان با شرف کمر همت ببندند و بر معرفی و مجازات مجرمین پافشاری کنند..
آبتین جنت سرشت
|
Canada
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
چشم پوشی و یا سکوت با هر توجیهی تایید و همراهی با جرم است. مهم کشف حقیقت و مجازات مجرمین است ونویسنده مقاله روزنامه شرق هم باید به عنوان مطلع احضار و اطلاعات و یافته ها و مستندات خود را به منظور کمک به کشف حقیقت در اختیار دادگاه بگذارد . هیچ انسان با شرفی نمیتواند سکوت کند.هنگام آن فرا رسیده که تمامی پزشکان با شرف کمر همت ببندند و بر معرفی و مجازات مجرمین پافشاری کنند..
پرفسور علیرضا رنجبر
|
Germany
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
1
باردگر هم آوا با پزشک خردمند و انساندوست و از الگوهای دانش و اخلاق پزشکی معاصر ایران، استاد دکتر بهروز برومند فرزانه میشوم که آنچه در حرفه ی ورجاوند پزشکی اهمیت دارد نگاهبانی تندرستی و باز یافتن سلامت تن و روان بیماران در بستر یک جامعه پزشکی سالم است. اگر رسانه های عمومی بدین هدف نیز باور راستین دارند بایسته است که همگام با نمایندگان جامعه پزشکی که در قالب نظام پزشکی کشور و رئیس ایراندوست و انساندوست کنونی آن، استاد دکتر ایرج فاضل نمایندگی می‌شود عمل نمایند و یاور آنانی باشند که نه منافع شخصی و یا صنفی خود بلکه سلامت مردم برای آنان الویت دارد. اگر آنچه در روزنامه شرق در پیوند با کارهای غیر انسانی و خلاف شئونات حرفه پزشکی برخی از پزشک نمایان و شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی آمده است درست باشد باید از این روزنامه و روزنامه نگارانی که برای آشکار نمودن این پلشتی ها تلاش نموده اند سپاسگزار بود. اما نمی‌توان پذیرفت و شایسته هم نیست که حال بر هر دلیل بازدارنده ی نظام پزشکی کشور باشد که می‌خواهد این پلشتی ها را از تن جامعه ی پزشکی بزداید. پرسشی که از روزنامه محترم شرق مطرح می‌شود این است که چگونه نهادهای پزشکی و قضایی کشور می‌توانند بر علیه کارهای خلاف پزشکی که در این روزنامه گزارش شده است اقدام نمایند زمانی که استنادات آن که گفته می‌شود در دفتر روزنامه موجود است در اختیار مراجع قانونی قرار نگیرد. اگر در این راه مشکلات قانونی نیز موجود باشد بایسته است با همکاری حقوقدانان محترم کشور راه قانونی آن پیدا شود. در این راه مردم و جامعه پزشکی ایران نیز به رسانه های دلسوز کشور اعتماد بیشتری پیدا خواهند کرد و سپاسگزار آنان خواهند بود.

علیرضا رنجبر
بن-آلمان
هادي قره باغي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
1
كاملا موافقم
زهرا ميرحسيني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
1
با درود و سپاس از پروفسور برومند و حمايت از نظر استاد بزرگوار جهت احقاق حقوق بيماران و جامعه پزشكي ميكنم
پرستار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
با تشکر فراوان از استادان فرزانه و مردمی کشور عزیزمان استاد دکتر ایرج فاضل و استاد دکتر بهروز برومند
باید مراجع قانونی نام شرکت های رشوه دهنده و اسنادی که از رشوه گیرندگانی که در جامه و جامعه پزشکی لطمات جبران ناپذیر به بیماران دردمند و پزشکان شریف و زحمت کش و کادر درمانی وارد مینمایند ؛ را از روزنامه گرفته و در اختیار نظام پزشکی و رییس درستکار آن استاد دکتر ایرج فاضل قرار دهند تا یک بار و برای همیشه این بی اخلاقی ها از جامعه شریف و زحمت کش کادر درمان زدوده شود .
بیژن هنری کار
|
France
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
من پزشک نیستم،اما به عنوان یک انسان وشهروندونیزکسی که دکتر بهروز برومند ازحقوق اودفاع کرده است،شجاعت وصراحت لحن اورا تحسین میکنم. سخنان اودرعین حال دوسویه است.اودرعین دفاع ازمردم ازشرافت وحرمت پیشۂ خودنیز پاسداری میکند.ازهمین شهری که باشندۂ آنم به ارجمندان دکتر بهروز برومند ودکتر ایرج فاضل درود میفرستم وازآنان سپاسگزاری می کنم.
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
ضمن حمایت از استاد برومند عزیز و تایید سخنان ایشان، یادآور می شوم که صحبت از قشری است که با جان مردم سر و کار دارند نه با مال آنها.هرگونه تخریب دیوار اعتماد بین بیمار و پزشک ( که سال هاست در این جامعه شکل گرفته)، کل جامعه را دستخوش تغییرات و حتی بی اعتمادی خواهد کرد و دیگر چیزی نخواهد ماند... و شاید گزافه نباشد که این بیت از ابوسعید اباالخیر را بازگو نماییم که می فرماید: " چون پرده بر افتد نه تو مانی و نه من" .
سال هاست که برخی با کلنگ جهل و عداوت کمر به تخریب دیوار بلند و مستحکم اعتماد ما بین پزشک و بیمار بسته اند، غافل از اینکه که آتش خشک و تر نمی کند! و همه را در خود می بلعد
هادي قره باغي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
كاملا موافقم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: