کد خبر: ۱۹۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 19
اجلاس سالانه سازمان جهانی بهداشت از 30 اردیبهشت ماه تا اول خرداد ماه سال جاری در ژنو برگزار می شود.
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزارت بهداشت در امور بین الملل از سفر وزیر بهداشت به ژنو برای شرکت در هفتاد و یکمین مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت خبر داد و گفت: دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در این اجلاس درخصوص تجربیات ایران در حوزه پیشگیری از بیماری ایدز سخنرانی می کند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محسن اسدی لاری روز شنبه اظهار داشت: وزیر بهداشت کشورمان علاوه بر این در کنار سایر وزرای بهداشت شرکت کننده در این اجلاس، تصویب برنامه پنج ساله سازمان جهانی بهداشت (GPW) را مورد بررسی قرار می دهد.

وی درخصوص سیزدهمین برنامه پنج ساله سازمان جهانی بهداشت توضیح داد: این برنامه برای سال های 2019 تا 2023 تصویب خواهد شد و کشورها در این زمینه به تشریح برنامه ها و اقدامات خود در حوزه سلامت می پردازند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با بیان این که وزیر بهداشت یکی از اعضای کمیسیون جهانی مبارزه با بیماری های غیرواگیر است، گفت: از دیگر برنامه های مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت، بررسی گزارش مقدماتی این کمیسیون در مورد بیماری های غیرواگیر است که این گزارش در 11 خرداد ماه سال جاری منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به این که در مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت، موضوعات دیگری مانند مدیریت بیماری های واگیر، ایجاد تسهیلات برای معلولان و موضوعات مرتبط با قوانین بین المللی سلامت مطرح خواهد شد، افزود: در حاشیه این اجلاس، وزرای بهداشت کشورهای جهان به همراه رئیس سازمان جهانی بهداشت در مراسم فرهنگی ارتقای سلامت شرکت خواهند کرد.

اسدی لاری اظهار داشت: انتخاب مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت نیز در دستورکار برنامه سازمان جهانی بهداشت در اجلاس قرار دارد؛ این انتخابات که از نظر سیاسی حائز اهمیت است، با حضور هشت کاندیدا روز شنبه 19 می برابر با 29 اردیبهشت برگزار می شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با اشاره به حضور وزیر بهداشت کشورمان در اجلاس ایدز(AIDS) در سفر به ژنو گفت: هاشمی در اجلاس جانبی مشارکت اجتماعی برای دستیابی به اهداف پوشش همگانی سلامت که با مشارکت تایلند برگزار و به نام ایران ثبت شده است، شرکت خواهد کرد و قرار است در حاشیه برگزاری این اجلاس، دیدارهای متعددی در مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت با وزرای بهداشت کشورهای مختلف نیز انجام دهد.

اسدی لاری با اشاره به برگزاری جلسه همکاری وزرای بهداشت اکو در کنار برگزاری مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت، افزود: در این اجلاس که بعد از چندین سال احیاشده است و با مشارکت کشورهای ترکیه، ایران و پاکستان برگزار می شود، پاکستان مدیریت این دور از اجلاس را برعهده دارد. همچنین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها (نم) در همین زمان، برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که ایران در این جلسات ضمن دفاع از مواضع اصولی خود، دستاوردهایی برای سلامت کشور داشته باشد.

اجلاس سالانه سازمان جهانی بهداشت از 30 اردیبهشت ماه تا اول خرداد ماه سال جاری در ژنو برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: