کد خبر: ۱۹۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 19
قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در عصر حاضراست و بسیاری از افراد به مصرف این نوشیدنی خوش طعم علاقه دارند
شفا آنلاین>سلامت>اگر طعم تلخ قهوه را نمی‌پسندید می‌توانید با افزودن برخی چاشنی‌های طبیعی و با خاصیت، آن را به معجونی بی نظیر برای سلامت تبدیل کنید.

به گزارش شفا آنلاین، قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در عصر حاضراست و بسیاری از افراد به مصرف این نوشیدنی خوش طعم علاقه دارند.

کافئین موجود درقهوه شامل انواع آنتی اکسیدان‌های مفید برای سلامت بدن است که سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی چون دیابت نوع دو، پارکینسون(Parkinson)، سرطان روده بزرگ و سینه دربانوان می‌شود.

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند برای افزایش میزان اثربخشی قهوه بر سلامت، افراد می‌توانند از برخی ادویه و چاشنی‌ها استفاده کنند.

نوشیدن قهوه می‌تواند سبب از دست رفتن مایعات بدن شود و افرادی که به نوشیدن قهوه تمایل دارند معمولاً دچار کم آبی یا از دست دادن وزن بدن می‌شوند.

کارشناسان برای برطرف کردن این مشکل توصیه می‌کنند پیش از مصرف قهوه، افراد یک فنجان آب بنوشند، رسم نوشیدن آب به همراه قهوه در بسیاری از کشور‌های شرقی وجود دارد و سبب تعدیل طعم تلخ قهوه می‌شود.

محققان همچنین توصیه می‌کنند افراد تا جای ممکن کمتر از شیرین کننده‌های مصنوعی برای تعدیل طعم قهوه کمتر استفاده کنند، زیرا پژوهش‌های جدید نشان داده‌اند استفاده از شیرین کننده‌های مصنوعی در مواردی می‌تواند سبب ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دو و چاقی(Obesity) شود.

کارشناسان همچنین توصیه می‌کنند درصورتی که افراد تمایل به نوشیدن قهوه دارند و طعم تلخ آن مطابق ذائقه آن‌ها نیست می‌توانند از قند یا شکر طبیعی به میزان بسیار کم استفاده کنند که جایگزینی طبیعی و سالم برای شیرین کننده‌های مصنوعی است.

انجمن قلب آمریکا میزان مجاز مصرف شکر در طول روز را حدود ۶ قاشق چای خوری معرفی کرده است، به همین دلیل کارشناسان به افرادی که طعم قهوه تلخ را نمی‌پسندند استفاده از شیر، نوشیدن قهوه در لیوان‌های کوچک، اما حدود دو الی سه بار در روز، افزودن چاشنی‌هایی چون زنجبیل، دارچین و پودر میخک، مصرف شکلات تلخ به همراه قهوه، افزودن خامه کم چرب و یا نوشیدن قهوه به همراه خوراک‌های صبحانه یا همراه با دانه‌های آجیل را توصیه می‌کنند.

بهترین زمان برای مصرف قهوه در اوایل روز است، نوشیدن قهوه در عصر و ساعت‌های پایانی شب سبب، بی خوابی، افزایش ضربان قلب و بالا رفتن فشارخون می‌شود.

همچنین در اثر کافئین بر بدن، افزایش میزان تمرکز و انرژی بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه پس از نوشیدن قهوه به وجود می‌آید.

نوشیدن بیش از اندازه قهوه می‌تواند سبب اختلال در تمرکز، آسیب به سیستم اعصاب محیطی، مسمومیت و حتی در مواردی مرگ فرد شود.

این نوشیدنی در جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر درسالمندان بسیار مفیداست، اما مصرف زیاد آن در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.
یکی دیگر از مزایای نوشیدن قهوه، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های کبدی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: