کد خبر: ۱۹۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 18
انجمن متخصصین زنان ومامایی درواکنش به سخنان رییس انجمن مامایی ایران تاکید کرد:
دفاع از حقوق صنفی اعضای هر صنف وظیفه قانونی نمایندگان برگزیده آنهاست اما با کدام منطق و مستند به کدام دلایل حقوقی ،عرفی و قانونی ؟
شفا آنلاین>سلامت>هیات مدیره انجمن علمی متخصصین زنان و مامایی ایران با انتشار اطلاعیه ای به سخنان اخیر رئیس انجمن مامایی ایران واکنش نشان داد .به گزارش شفاآنلاین دراین اطلاعیه که نسخه ای ازآن به طوراختصاصی دراختیارشفاآنلاین قرارگرفته، آمده است :"سخنان یکجانبه، عصبی واحساسی رییس محترم انجمن مامایی ایران، اردیبهشت امسال و درمراسم روزجهانی ماما، درحضوربرخی مقامات نظام سلامت کشور موجی از تاسف و شگفتی را در میان جامعه متخصصان زنان و همه ناظران آگاه به مسایل نظام سلامت برانگیخت.

به گزارش شفا آنلاین، به ویژه آن جا که ایشان در قالب دفاع از منافع صنفی جامعه مامایی ایران ، با استناد به آثار مخرب  روشهای پوپولیستی حاکم بر دستگاه اجرایی کشور در آن هشت سال معروف خاص و عام، شوربختانه خودشان هم باتوسل به همان شیوه های مذموم کوشیدند با تعابیری توهین آمیز نظیر خودشیفتگی و منفعت طلبی، تصویری غیرواقعی از اکثریت قاطع متخصصان و نیز از مواضع انجمن علمی متخصصین زنان و مامایی ایران ترسیم کنند.

بدیهی است دفاع از حقوق صنفی اعضای هر صنف وظیفه قانونی نمایندگان برگزیده آنهاست اما با کدام منطق و مستند به کدام دلایل حقوقی ،عرفی و قانونی ؟ سوار شدن بر موج احساسات در اجتماعات مختلف باهدف کسب وجاهت با هر وسیله ای، زیبندهء فعالان مدنی نیست. کشاندن مباحث علمی،تخصصی وحرفه ای از حوزه گفت و گوهای منظم  و هدفمند و مبتنی برتجارب و استانداردهای جهانی، به فضای عمومی باچاشنی تحریک احساسات، دقیقا" همان شیوه ای است که رفتارزیان بار پوپولیست ها رابه یاد می آورد.

انجمن علمی متخصصین زنان ومامایی ایران همواره کوشیده است با رعایت اصول احترام متقابل ، همدلی و تفاهم باتمامی صنوف فعال در جامعه پزشکی(Medical Society) ایران، ازافراط و تفریط در بررسی و تحلیل مسایل موجود در روابط میان اعضای خانواده نظام سلامت خودداری کند، و به جای میدان دادن به سلیقه گرایی و یکسونگری در تنظیم مناسبات میان متخصصان زنان و سایر صنوف، به گفت وگو و تبادل نظر علمی و تخصصی برای رفع چالشها روی بیاورد.

مواضع رسمی و عملکرد روشن انجمن علمی متخصصین زنان و مامایی ایران حاکیست که این انجمن با وجود موانع عدیده بر سر راه زایمان طبیعی(Natural childbirth) ایمن در غالب مراکز درمانی(نظیرنبودسیستم مانیتورینگ پیشرفتهء وضعیت جنین در حین زایمان برای احراز اطمینان از ایمنی زایمان ،محرومیت از فناوری ها و خدمات نوین برای بی دردی اپی دورال و انجام زایمان بی درد، و...)، پیوسته تلاش کرده است تا ضمن احترام به نقش و کارکرد موثر و متناسب جامعه مامایی در فرآیند طولانی زایمان و درچارچوب همکاری حرفه ای و کارآمد با آنان ، و با پذیرش اصل کلیدی "مسوولیت تخصصی در پاسخگویی نهایی نسبت به سرنوشت بیماران"، آمار بالاتری از زایمان های طبیعی تحقق یابد، بدون آن که به مادر و نوزاد درحین زایمان آسیبی وارد شود.

بی تردید موضعگیری های شتابزده و یکجانبه در بزرگنمایی نقش و مسوولیت هر یک از حرف پزشکی تنها به تخریب مناسبات منطقی ومبتنی برمعیارهای علمی و حرفه ای می انجامد و نه فقط کمکی به ساماندهی مسایل نظام سلامت کشور نمی کند بلکه به تشدید اختلافات و تخریب فضای همکاری برای ترویج زایمان طبیعی یاری می رساند.

هیات مدیره انجمن علمی متخصصین زنان و مامایی ایران"

۲۸/۲/۱۳۹۷


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: