کد خبر: ۱۹۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 17
اختراعات روزمره جوانان نخبه در شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت‌ کشور را رقم می‌زند
شفاآنلاین>سلامت> یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت دستگاهی شده است که به آسانی و با روش‌هایی نوین سرطان را تشخیص می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین، اختراعات روزمره  جوانان نخبه در شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت‌ کشور را رقم می‌زند.

یکی از شرکت‌های دانش‌ بنیان برای اولین بار در کشور‌ موفق به تولید دستگاهی‌ شده است که سرطان‌ را تشخیص می‌دهد.

مدیر این شرکت دانش بنیان در رابطه با این دستگاه گفت: دستگاهی ساخته‌ایم که همانند نوعی سانتریفیوژ‌ عمل می‌کند و سرطان‌ را در مدت زمانی کوتاه تشخیص‌ می‌دهد.

وی در خصوص چگونگی کارکرد این دستگاه‌ بیان کرد: اگر سرطان‌ در قسمت‌هایی مانند کبد و یا کلیه باشد به راحتی می‌توان آن توده سرطانی(Cancerous) را از بدن جدا کرد و آزمایش‌های لازم را بر روی آن انجام داد اما هنگامی که بخواهیم‌ از بخش مایعات بدن مانند مایع‌ مغزی‌ آزمایش‌ بگیریم‌، به این دستگاه‌ نیاز است.

مدیر این شرکت دانش بنیان‌ ادامه داد: برای نمونه‌گیری از سلول‌های سرطانی و یا سلول‌های مشکوک به سرطان‌ مایع‌ مغزی و یا نخاعی‌ از بدن فرد بیمار گرفته می‌شود و به ظرف‌های مخصوص دستگاه‌ منتقل خواهد شد و سپس طی فرآیند‌هایی این سلول‌ها بر روی لام‌های میکروسکوپ‌ اسپری می‌شوند.

تشخیص آسان سرطان (Cancer)با روش های نوین

مدیر این شرکت‌ دانش‌ بنیان با اشاره به اینکه سلول‌های سرطانی‌ فعل و انفعالات‌ مخصوصی‌ در دستگاه‌ سانتریفیوژ‌ دارند، اظهار کرد: هر یک از سلول‌ها حجم و جرم مخصوص به خود را دارند و همچنین این سلول‌ها از فرآیند‌های متفاوتی‌ تشکیل شده‌اند و خون و پروتئین‌ و سرطان با یکدیگر در این سلول‌ها قرار دارند،  این دستگاه وظیفه‌ دارد از میان همه مواد تشکیل‌دهنده یک سلول، سرطان را تشخیص دهد و آن را بر روی لام قرار دهد.

وی ادامه داد: هدف از طراحی این دستگاه‌ بررسی سرطان بدون هرگونه عامل مداخله‌گر است.

مدیر این شرکت دانش بنیان با اشاره به هزینه این دستگاه‌ نسبت به نمونه خارجی آن یادآور شد: دستگاه‌ تولید ایران با قیمتی بسیار کمتر از نمونه خارجی در کشور تولید شده است و در حال حاضر 100 بیمارستان به این دستگاه‌ مجهز شده‌اند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: