کد خبر: ۱۹۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 13
در راستای سطح بندی خدمات درمان، سند جامع آزمایشگاه تدوین شده است و نظام ارجاع برای ارائه خدمات کلینیک ویژه الزامی می شود
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در راستای سطح بندی خدمات درمان، سند جامع آزمایشگاه تدوین شده است و نظام ارجاع(Referral system)برای ارائه خدمات کلینیک ویژه الزامی می شود.

به گزارش شفا آنلاین، قاسم جان بابایی روز یکشنبه در اجلاس مدیران اقتصاد درمان دانشگاههای علوم پزشکی کشور افزود: شناسایی گلوگاه های اقتصادی و مهم برای مدیریت هزینه توسط کارشناسان اقتصاد درمان امکانپذیر است.

هدف ما برقراری دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و جلوگیری از هزینه های کمرشکن برای مردم است.

معاون درمان وزارت بهداشت(Ministry of Health) با بیان اینکه مدیریت منابع و مصارف درمان ضرورتی است و باید به صورت کاملا علمی و سیستماتیک در تمام برنامه ها تبیین شود، خاطرنشان کرد: بیمارستان ها چرخ گرداننده دانشگاه ها هستند که کارکرد اقتصادی و مدیریتی آنها شاخص مهمی است.

جان بابایی تصریح کرد: سطح بندی خدمات درمانی با توجه به شرایط منطقه ای و همچنین بازنگری خدمات سلامت از اقدامات مهم‌ حوزه درمان است و در حال حاضر لایه بندی خدمات درمان در 6 دانشگاه بزرگ و قطب عملیاتی شده است‌.

جان بابایی افزود: عمل جراحی بر اساس راهنماهای بالینی و دستورالعمل های بالینی در راستای پیشبرد برنامه ها و دستیابی به اهداف مدیریت هزینه است و تاکنون بیش از 65گایدلاین و راهنمای بالینی(Clinical guide) تدوین و 34 عدد آن ابلاغ شده است.

وی به مدیران اقتصاد درمان گفت: اقدامات در حوزه مدیریت هزینه ها در برنامه های چهارم، پنچم و ششم توسعه و سیاست های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری وجود دارد و عمل به آن تکلیف قانونی ماست.

جان بابایی بیان کرد: در جلسه های کارگروهی که با حضور روسای دانشگاه ها برگزار شد، سطح بندی و نظام ارجاع و همچنین وضعیت بیمارستان ها از لحاظ منابع، مصارف، هزینه ها، ملزومات، تجهیزات و دارو مورد بررسی قرار گرفت.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: خدمات پر هزینه شناسایی شده و برای آن راهنمای بالینی نوشته شده است. همچنین انواع خدمات بیمارستان ها و آزمایشگاه ها را لایه بندی کردیم و مشخص کردیم چه خدمتی در چه لایه ای ارائه شود.

وی گفت: هدف ما همواره برقراری دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و عدم ایجاد هزینه های کمرشکن برای مردم است.

جان بابایی درخصوص روند پذیرش بیمار و إرجاع آنها تصریح کرد: چنانچه مسئولیت شما از پذیرش بیمار تا ترخیص بیمار درست شناسایی شده و به رئیس و مدیر بیمارستان ارجاع داده شده تا به سمت حل این موضوع بروند بیمارستان ها خوب اداره می شوند.

وی خطاب به مدیران اقتصادی بیمارستان ها گفت: شما به عنوان مغز متفکر حوزه درمان می توانید نواقص مالی و نواقص فنی را به مسئولان اطلاع و برای رفع مشکلات اقتصادی راهکار ارائه دهید.

اجلاس مدیران اقتصاد درمان دانشگاههای علوم پزشکی کشور با حضور مدیران و کارشناسان اقتصاد درمان در روزهای 22 و 23 اردیبهشت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال برگزاری است؛ در این کارگاه دو روزه شرکت کنندگان در شش کارگروه تخصصی شامل کاهش فرانشیز، ماندگاری، پرداخت عملکردی، مدیریت هزینه، تعاملات بیمه ای و استقرار محصولات دانشی به بحث و گفت و گو و ارائه پیشنهادها جهت ارتقای هرچه بهتر برنامه ها می پردازند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: