کد خبر: ۱۹۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 13
مطالعه ای که در استرالیا انجام شد نشان داد غذاهایی که زنان می خورند با خطر ناباروری در آن ها مرتبط است.
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>غذاهایی که زنان می خورند با خطر ناباروری در آن ها مرتبط است. مصرف منظم فست فود ها، خطر ناباروری در زنان را دو برابر افزایش می دهد. به علاوه مصرف کم میوه ها هم 50 درصد میزان ناباروری را افزایش می دهد.

به گزارش شفا آنلاین:مطالعه ای که در استرالیا انجام شد نشان داد غذاهایی که زنان می خورند با خطر ناباروری در آن ها مرتبط است.

محققان متوجه شدند که مصرف منظم فست فود ها، خطر ناباروری در زنان را دو برابر افزایش می دهد. به علاوه مصرف کم میوه ها هم 50 درصد میزان ناباروری را افزایش می دهد. جالب است بدانید که مصرف چند وعده میوه در طول روز مشکلات بارداری را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

این مطالعه تنها ارتباط بین رژیم غذایی و ناباروری را نشان می دهد. تحقیقات بیشتری لازم است تا تاثیر مستقیم خوراکی های خاص را بر روی ناباروری مشخص کند.

به گفته دکتر راج ماتور، دبیر انجمن باروری در انگلستان، مطالعه جدید برای پزشکان و زنانی که می خواهند اقدام به بارداری نمایند بسیار مفید است. پیام این مطالعه این است که مصرف غذاهای فراروی شده برای باروری مضر بوده و در عوض مصرف میوه ها و سبزیجات تازه برای باروری مفید است.

این تحقیق  روی 5600 زن در سنین 18043 سال در استرالیا، نیوزلند، انگلیس و ایرلند  که همه می خواستند برای اولین بار باردار شوند، انجام شد. شرکت کنندگان یک ماه بعد از مصاحبه ای که در مورد رژیم غذایی خود با ماما انجام دادند، شروع به تلاش برای بارداری نموده و نتیجه آن را به محققین گزارش دادند.

 یکی از دلایل ناباروری در زنان مصرف فست فود هاست

به طور معمول زوجهایی که بعد از یک سال تلاش نتوانند باردار شوند در دسته زوج های نابارور قرار می گیرند. بنابراین با وجودی که تمام زنان شرکت کننده در مطالعه باردار شدند ولی 8 درصد از آن ها در دسته بندی زوج های نابارور قرار گرفتند چون بیشتر از 1 سال باردار شدنشان طول کشید.

خطر ناباروری در طنانی که هفته 4 وعده یا بیشتر فست فود می خورند 8-16 درصد افزایش پیدا کرد بود.

غذاهایی که مصرف می کنیم هم ارتباط مستقیمی با مدت زمانی که طول می کشد باردار شویم، دارد. زنانی که روزانه 3 یا 4  بار میوه مصرف می کردند، 15 روز بیشتر زنانی که فقط چند بار در ماه میوه می خوردند، باردار شدند.

همچنین زنانی که 4 بار یا بیشتر در هفته فست فودهایی از قبیل برگر، پیتزا، کنتاکی و چیپس مصرف می کردند، به طور متوسط یک ماه بعد از افرادی که هرگز فست فود مصرف نمی کردند، باردار شدند.
سیمرغ


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: