کد خبر: ۱۹۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 11
بخش خصوصی دارای هزینه های بالایی بوده و بدون تعرفه منطقی شاید در اداره آن مشکلاتی به وجود آید
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اصلاح تعرفه های درمانی در بخش خصوصی را ضروری دانست و گفت: خطر حذف فعالان بخش خصوصی به دلیل افزایش تعرفه جزیی وجود دارد.

به گزارش شفا آنلاین، یعقوب شیویاری درباره درخواست جمعی از فعالان بخش خصوصی درحوزه سلامت از رییس جمهور برای افزایش تعرفه های پزشکی(Medical tariffs) در این بخش، گفت: بخش خصوصی دارای هزینه های بالایی بوده و بدون تعرفه منطقی شاید در اداره آن مشکلاتی به وجود آید، بخش خصوصی شرایط متفاوتی از بخش دولتی داشته و بیمارستان ها و مراکز درمانی به تبع باید هزینه بیشتری را در بخش خصوصی پرداخت کنند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه هزینه مراکز دولتی درمانی برعهده دولت قرار دارد، افزود: اما بخش خصوصی هزینه ها را خود تامین می کند، بنابراین متناسب با میزان تورم و هزینه های بالای این بخش تعرفه مناسبی باید درنظرگرفته شود؛ به طورحتم افزایش 5 درصدی تعرفه ها مناسب بخش دولتی بوده و بخش خصوصی با این تعرفه شاید درخدمات رسانی به مردم دچار مشکل شود.

وی با بیان اینکه به تناسب افزایش مراجعه کننده ها به مراکز خصوصی درمانی هزینه های این بخش نیز بالا می رود، تصریح کرد: همانطور که از بخش خصوصی انتظار ارایه بهترین خدمات درمانی و بهداشتی به مردم می رود، باید تعرفه های متناسب با میزان هزینه ها را باید برای این بخش تصویب کرد؛ به طورقطع متضررشدن بخش خصوصی به دلیل تعرفه پایین سبب تضییع حقوق بیماران شده و تامین سایر منابع نیز با سختی همراه می رود.

شیویاری با تاکید براینکه می توان تعرفه بخش خصوصی را مجدد مورد بررسی و بازنگری قرار داد، گفت: باید برای بخش خصوصی متناسب با میزان هزینه ها تعرفه منطقی را مصوب کرد، درحال حاضر بخش خصوصی درتمامی حوزه ها از جمله بهداشت و درمان اشتغالزایی بسیاری داشته و اگر نتوان تعرفه این بخش را اصلاح کرد، به طورحتم اشتغالزایی(Employment) کاهش پیدا کرده و خطر حذف افراد فعال دراین بخش وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه باید از اصراف منابع و اعتبارات نیز جلوگیری کرد، تصریح کرد: اما باید ازبخش خصوصی برای خدمات دهی بهتر و با کیفیت تر به بیماران حمایت کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: