کد خبر: ۱۹۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 11
ایران می تواند با برنامه ریزی مناسب به کشور قدرتمند صادرکننده تجهیزات و تکنولوژی توانمندسازی معلولان به کشورهای عضو مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت تبدیل شود
شفا آنلاین>سلامت>مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت:ایران می تواند با برنامه ریزی مناسب به کشور قدرتمند صادرکننده تجهیزات و تکنولوژی توانمندسازی معلولان به کشورهای عضو مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت تبدیل شود.

به گزارش شفا آنلاین، محمدتقی جغتایی شامگاه پنجشنبه در پایان اجلاس سه روزه کشورهای حوزه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در اسلام آباد پاکستان گفت: در این نشست، توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در تامین و صادرات تجهیزات توانبخشی(Rehabilitation equipment) برای معلولان و جامعه هدف تبیین شد و برخی کشورها نیز در خصوص واردات این محصولات از ایران ابراز علاقه مندی کردند.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این نشست همچنین بر کیفیت گرایی تولید و ارائه تجهیزات توانمند سازی معلولان و تامین نیروی متخصص مورد نیاز در این خصوص نیز تاکید شد.

وی ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران همچنین از نیروی انسانی متخصص و کار آزموده در این عرصه برخوردار است و می توان با هماهنگی و تعامل با دیگر کشورها در این خصوص نیز برای کاهش مشکلات جامعه هدف گام برداشت.

رییس هیات ایرانی شرکت کننده در اجلاس سه روزه کشورهای حوزه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت(WHO) در اسلام آباد در بخش دیگری از سخنانش گفت:ایران در زمینه های نیروی انسانی( تخصص های مورد نیاز در مقاطع مختلف آموزشی)، آموزش به دیگر کشورها و جامعه هدف نیز، از ظرفیت های فراوان برخوردار است و برخی کشورهای عربی عضو این حوزه از این ظرفیت ها و افزایش همکاری با ایران استقبال کردند.

جغتایی ارائه آموزش های لازم به جامعه هدف از طریق شبکه بهداشت و درمان در سراسر کشور را از تجربه های خوب جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود:این مهم، میزان دسترسی جامعه هدف را به تکنولوژی توانبخشی افزایش داده است.

وی درباره نشست آتی این حوزه گفت :اجلاس وزیران کشورهای عضو این حوزه، اواخر اردیبهشت ماه جاری در ژنو برگزار می شود.

جغتایی اضافه کرد:از موضوعاتی که قرار است در نشست آتی وزیران این حوزه مطرح شود، توانمندسازی معلولان و افزایش ظرفیت های دسترسی اعضای این جامعه به تکنولوژی، تجهیزات توانبخشی و اموزش های لازم برای آنان است و پیش از برگزاری نشست نیز، جلسه کارشناسی برای تهیه پیش نویس برنامه اجرایی اجلاس وزیران بهداشت برگزار می شود.

22 کشور شامل ایران، پاکستان، افغانستان، مصر، یمن، امارات متحده عربی، تونس، سوریه، سودان، عربستان سعودی، قطر، سومالی، عمان، موروکو، لیبی' و برخی کشورها در ردیف کشورهای حوزه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت قرار دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: