کد خبر: ۱۹۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 10
شیره با ارده سبب تقویت عمومی بدن می‌شود؛ این ماده غذایی حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، گروه ویتامین‌های B مانند B۲ و B۶، اسید چرب امگا۳، پروتئین، کلسیم، فسفر، منیزیم، اسید فولیک، آهن، روی و اسید لینولئیک است
شفاآنلاین>سلامت> یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف شیره و ارده را به علت داشتن اسید فولیک و آهن در رفع کم خونی موثر دانست.

به گزارش شفاآنلاین، شیره با ارده سبب تقویت عمومی بدن می‌شود؛ این ماده غذایی حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، گروه ویتامین‌های B مانند B۲ و B۶، اسید چرب امگا۳، پروتئین، کلسیم، فسفر، منیزیم، اسید فولیک، آهن، روی و اسید لینولئیک است.

برای بررسی خواص شیره با ارده و اینکه مصرف این ماده غذایی برای چه افرادی مفید است حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی(Traditional medicine) مطالبی را بیان نمودند.

مهم‌ترین خواص شیره با ارده

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر درباره مهم‌ترین خواص شیره با ارده اظهار کرد: این ماده غذایی کم خونی را درمان می‌کند و موجب بهبود حافظه می‌شود؛ شیره با ارده چاق‌کننده و برای افراد لاغر مفید است.

وی درباره خواص دیگر شیره با ارده بیان کرد: شیره با ارده گرمی‌بخش است و رطوبت را از بدن خارج می‌کند؛ این ماده غذایی برای درمان اختلالات(Disorders) کبدی و کلیوی هم موثر است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شیره با ارده نقش موثری در درمان آرتروز دارد؛ این ماده غذایی سبب تسکین درد‌های استخوانی و ناشی از روماتیسم هم می‌شود.

عظمایی تاکید کرد: شیره با ارده به علت داشتن ویتامین‌های A ، E و C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود؛ این ماده غذایی به رشد کودکان و نوجوانان هم کمک شایانی می‌کند.

وی تصریح کرد: شیره با ارده پلاکت خون را افزایش می‌دهد بنابراین این ماده غذایی برای افرادی که پلاکت خون پایینی دارند، مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شیره با ارده موجب جوان‌سازی پوست می‌شود و نقش موثری در رفع خواب‌رفتگی اندام‌ها به ویژه پا‌ها و بهبود سرگیجه‌های ناشی از کم خونی دارد؛ این ماده غذایی برای بیماران در دوران نقاهت هم مفید است.

عظمایی یادآور شد: افراد گرم مزاج (صفراوی‌ها) در مصرف شیره با ارده باید اعتدال را رعایت کنند و اگر دچار غلبه گرمی شدند باید مقداری از ترکیب عرق شاه‌تره و کاسنی، خاک شیر و تخم شربتی یا خیار به همراه کاهو را میل کنند.

مواد لازم برای تهیه شیره با ارده (چهار نفر)


ارده                                   ۶ قاشق‌غذاخوری

شیره انگور، خرما و توت           از هر کدام ۲ قاشق غذا خوری

مغز بادام خُرد شده                ۲۰ عدد

کشمش آفتاب خشک             ۴۰ تا ۵۰ گرم

-افراد برای تهیه شیره با ارده باید همه مواد را با هم مخلوط و آن را همراه با نان سنگک میل کنند.

-اشخاص برای رفع کم خونی می‌توانند روزانه ۲ بار (صبح و عصر) هر بار یک قاشق غذاخوری از ترکیب شیره انگور، خرما و توت را همراه با یک لیوان شیر استفاده کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: