کد خبر: ۱۹۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 06
افزایش 5 درصدی تعرفه‌های تشخیصی و درمانی بر اساس نرخ تورم در سال 97 نیست و اگر تعرفه‌ها بر اساس تورم افزایش پیدا نکند آن بخشی از خدمات که وابسته به تکنولوژی، تجهیزات یا لوازم مصرفی پزشکی است تحت تاثیر قرار می‌گیرد
شفاآنلاین>سلامت> قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تصویب افزایش 5 درصدی تعرفه‌های تشخیصی درمانی پزشکی در هیئت دولت گفت: در هیئت دولت افزایش 5 درصدی تعرفه‌ها مصوب شده اما هنوز ابلاغ نشده است.

به گزارش شفاآنلاین، وی ادامه داد: افزایش 5 درصدی تعرفه‌های تشخیصی و درمانی(Healing) بر اساس نرخ تورم در سال 97 نیست و اگر تعرفه‌ها بر اساس تورم افزایش پیدا نکند آن بخشی از خدمات که وابسته به تکنولوژی، تجهیزات یا لوازم مصرفی پزشکی است تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

بخش خصوص با رشد 5 درصدی تعرفه ها آسیب می بیند

جان‌بابایی عنوان کرد: تعرفه پزشکی فقط دستمزد نیست بلکه بخشی از تعرفه‌های پزشکی دستمزد محسوب می‌شود و بخش دیگر آن جز فنی است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به مشکلات مالی بخش خصوصی در اثر افزایش 5 درصدی تعرفه‌ها اظهار کرد: به طور قطع وقتی تعرفه‌های پزشکی مطابق تورم افزایش پیدا نکند بخش خصوصی آسیب می‌بیند.

وی افزود: وقتی مطابق تورم(Swelling) خدمت بدهیم یا هزینه ایجاد کنیم اما کمتر از تورم هزینه دریافت کنیم عملا خدمت تحت تاثیر قرار می‌گیرد افزون بر این بخش‌ خصوصی آسیب می‌بیند.

بدهى ها به يك سال بعد منتقل مى شود

جان‌بابایی ادامه داد: طی دو سال گذشته افزایش تعرفه‌ها کمتر از تورم بوده است و امیدواریم در سال‌های آینده تعرفه‌های پزشکی مطابق تورم افزایش پیدا کند تا اقتصاد سلامت آسیب نبیند.

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا افزایش 5 درصدی تعرفه‌ها و تحت تاثیر قرار گرفتن خدمات منجر به کوچک شدن بسته‌های خدمتی طرح تحول سلامت خواهد شد یا نه، گفت: بسته‌های خدمتی کوچک نخواهند شد و ما مطابق گذشته و سال قبل به مردم در حوزه سلامت خدمت‌رسانی می‌کنیم و بدهی خدمات را برای سال بعد می‌گذاریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: