کد خبر: ۱۹۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 04
باستان شناسان از کشف بقایای شهر گمشده داوود نبی (ع) در عهد قدیم در بیت‌المقدس فلسطین اشغالی خبر دادند.
شفا آنلاین>اجتماعی> به‌تازگی بقایایی از شهر گمشده‌ای در شهر بیت‌المقدس فلسطین اشغالی کشف‌شده است که باستان شناسان با کمک آزمایش‌های رادیو کربن و دیگر شواهد و مدارک، آن را به داوود نبی (ع) منسوب کرده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:باستان شناسان از کشف بقایای شهر گمشده داوود نبی (ع) در عهد قدیم در بیت‌المقدس فلسطین اشغالی خبر دادند. بر اساس شواهد، باستان شناسان معتقدند که بقایای شهر پیداشده، مربوط به همان شهر باستانی اگلون (Eglon) است که در حدود هزار سال پیش از میلاد مسیح وجود داشته است.


    این ساختمان با کمک موش‌های کور کشف‌شده که زمین را سوراخ کرده و خاک را به سطح زمین منتقل کرده و شواهد و مدارکی ازآنچه در زیرخاک‌ها مدفون‌شده بود را در اختیار باستان شناسان قراردادند. بر اساس آزمایش‌های رادیو کربن، قدمت شهر اگلون هم‌دوره با زمان پیامبری داوود نبی (ع) است.

در کاوش‌های جدید انجام‌شده در بیت‌المقدس، باستان شناسان ساختمانی را کشف کردند که قدمت آن با قدمت شهر اگلون برابر بوده و می‌تواند بقایایی از شهر داوود نبی (ع) باشد. منابع و مراجع تاریخی و مذهبی مسیحیان نشان می‌دهد می‌کنند که داوود نبی (ع) از اجداد حضرت عیسی مسیح (ع) بوده و در حدود هزار سال پیش از میلاد مسیح زندگی می‌کرده است.

آوراهام فاوست (Avraham Faust) سرپرست این عملیات حفاری باستان‌شناسی در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «تا 25 سال پیش، هیچ‌کس شک نداشت که داوود نبی (ع) یک شخصیت تاریخی بوده است؛ اما از 25 سال گذشته تاکنون، تاریخ زمان زندگی داوود نبی (ع) و حیطه جغرافیایی پیامبری او بسیار موردبحث قرارگرفته است.»

وی در ادامه توضیحات خود در رابطه با این کشف اظهار داشت: «به‌احتمال‌قوی ساختمان کشف‌شده شاهد بخشی از حوادث دوران زندگی داوود نبی (ع) بوده است.»

قابل‌توجه است که بر اساس گفته‌های فاوست، این ساختمان با کمک موش‌های کور کشف‌شده که زمین را سوراخ کرده و خاک را به سطح زمین منتقل کرده و شواهد و مدارکی ازآنچه در زیرخاک مدفون‌شده بود را در اختیار باستان شناسان قراردادند. بر اساس آزمایش‌های رادیو کربن، قدمت شهر اگلون هم‌دوره بازمان پیامبری داوود نبی (ع) است.

فاوست در رابطه با آنچه در این حفاری کشف‌شده است، گفت: «البته ما هیچ‌گونه مصنوعاتی مرتبط با داوود نبی (ع) یا سلیمان بنی (ع) به دست نیاورده‌ایم؛ اما نشانه‌هایی از تحول اجتماعی را در منطقه کشف کردیم که نشان‌دهنده و سازگاری آن با تغییر فرهنگ کنعانی به فرهنگ یهودی است.»

او در ادامه توضیحاتش گفت: «ما بر این باور هستیم که داوود نبی (ع) در این منطقه زندگی می‌کرده و رسالت خود از این نقطه گسترش داده است. این ساختمان بخشی از حوادث آن دوره و وقایع کتاب مقدس مسیحیان را بازگو می‌کند.»

فاوست در رابطه با حفاری ساختمان مذکور می‌گوید که در این حفاری‌ها باستان شناسان توانسته‌اند، ساختمان را در وضعیت خوبی به دست آورده و همچنین دریافتند که این بنا از یک حیاط بزرگ و سه اتاق در سه طرف حیاط برخوردار بوده است. وی در خاتمه توضیحات خود اعلام کرد: «صدها نمونه از مصنوعات مختلف از بقایای این شهر کشف‌شده است که ظروف سفالی، ابزار اندازگی‌ای وزن، فلزات مختلف، بقایایی از گیاهان مختلف، نوک پیکان نیزه و شواهدی از تسخیر این شهر توسط آشوریان نمونه‌هایی از آن‌ها هستند.» sciencealert

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: