کد خبر: ۱۹۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 03
این آزمایشگاه با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شده است
شفا آنلاین>سلامت>اولین آزمایشگاه پژوهشی استخوان و مفصل کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد.

به گزارش شفا آنلاین، این آزمایشگاه با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شده است.

دکتر امیررضا کچویی معاون مرکز تحقیقات ارتوپدی(Orthopedic) دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر افزود: آزمایشگاه پژوهشی استخوان و مفصل زیر مجموعه مرکز تحقیقات ارتوپدی افتتاح شده و وسعت دادن پژوهش ها در زمینه مفاصل و ارتوپدی از اهداف ایجاد آزمایشگاه است تا ما را در زمینه پژوهش های استخوانی و مفاصل در حوزه ارتوپدی به رشد مورد نظر برساند.

کچویی اضافه کرد: در قسمت بالینی در حوزه ارتوپدی رشد لازم به دست آمده است و در قسمت علوم پایه شامل پژوهش های بافتی و بیومکانیک (مهندسی بافت و مکانیک) پژوهش ها و تحقیقات خود را آغاز کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: برای رسیدن به موفقیت در این خصوص ایجاد آزمایشگاه ضروری بود؛ که از دو سال قبل مکانی به وسعت ۲۰۰ مترمربع جهت ایجاد آزمایشگاه مشخص و  با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ساخت، تجهیز و جانمایی آزمایشگاه انجام شد.

معاون مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) مشهد، ابراز داشت: در حال حاضر دو عضو هیأت علمی تمام وقت، دو نیروی پستداک و ۱۷ دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در آزمایشگاه مشغول به انجام کارهای تحقیقاتی است.

کچویی خاطر نشان کرد: در قسمت پایه ما نیازمند کشت های سلولی و جایگزین کردن بافت های غضروفی آسیب دیده هستیم. یکی از موفقیت های جهان دانش کشت های سلولی و ساخت داربست های غضروفی است؛ که در آزمایشگاه تولید و به دست جراح داده می شود.

وی بیان داشت: جراح نیز از این محصول برای درمان آسیب های غضروفی؛ که در بیماران و ورزشکاران ایجاد می شود استفاده می کند. ما تلاش داریم تا در آسیب های رباط ها، کشت و تولید بافت های رباط و نقائص استخوانی که نیازمند به پیوند استخوان(Bone graft) است نیز موفق عمل کنیم.

معاون مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تاکید کرد: مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه در حال حاضر از سه قسمت مهندسی بافت( علوم پایه)، مهندسی مکانیک(سختی و نرمی ابزارهایی که استفاده می شود) و علوم بالینی( اعمال جراحی) تشکیل شده است.

کچویی افزود: ما تلاش داریم تا محصول را تولید و تحقیقات پایه را با همت اساتید گروه انجام داده و کل مسیر پژوهشی، درمانی و بالینی را از صفر تا صد طی کنیم؛ تا محصول مورد نظر خود را در بازار به مصرف برسانیم.

وی به اهمیت تولید محصولات پزشکی با کیفیت در داخل اشاره و تاکید کرد: در محصولات پزشکی تولیدات داخل کشور دارای کیفیت بسیار مناسبی هستند و این امر در حوزه ارتوپدی از نظر گرفت های استخوانی و غیره کاملا با محصولات خارجی رقابت می کند.

معاون مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: لوازمی مانند پیچ پلاکی که ما استفاده می کنیم دارای کیفیت بسیار بالایی است و از این بابت راضی هستیم به نحوی که اکنون به دلیل کیفیت محصولات داخلی از این محصولات استفاده می کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: