کد خبر: ۱۹۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 03
برای تحقق این شعار نباید بگوییم طرح تحول سلامت، بلکه باید بگوییم اجرای قانون اساسی. هرچقدر به قانون اساسی وفادارتر بمانیم و بودجه وزارت بهداشت به درستی اختصاص داده شود، مشکلات حوزه بهداشت و درمان برطرف خواهد شد
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با بیان این‌که سال‌هاست شعار استراتژیک فدراسیون جهانی هموفیلی نیز سلامت برای همه است، گفت: برای تحقق این شعار نباید بگوییم طرح تحول سلامت، بلکه باید بگوییم اجرای قانون اساسی. هرچقدر به قانون اساسی وفادارتر بمانیم و بودجه وزارت بهداشت به درستی اختصاص داده شود، مشکلات حوزه بهداشت و درمان برطرف خواهد شد. آن‌چه در طرح تحول سلامت اتفاق افتاد، اجرای قانون اساسی بود.

به گزارش شفا آنلاین،احمد قویدل درباره تحقق عدالت در سلامت گفت: برای تحقق عدالت اجتماعی در سلامت، مجموعه‌ای از ارگان‌ها باید با یکدیگر هم‌کاری کنند. یکی از ارکان عدالت اجتماعی، ایجاد فرصت برابر برای اشتغال(Employment) و استفاده از امکانات کشور و تحصیل و غیره است. همه این فرصت‌ها نیازمند حمایت‌های قانونی از بیماران است.

وی افزود: نه تنها در مورد بیماران هموفیلی، بلکه در مورد بیماران دیر درمان و صعب العلاج فاقد قانون هستیم. به تازگی یکی از نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز گفته بود که هنوز در این زمینه قانونی تصویب نشده است. باید قانونی وجود داشته باشد که بگوید بیمار نمی‌تواند مثل انسان‌های سالم کار کند و باید تعریفی در مورد بیماری در شغل‌ها وجود داشته باشد.

قویدل ادامه داد: قبلا گفته می‌شد کسی که معافیت پزشکی دارد نمی‌تواند خلبان شود، این منطقی است، اما الان برای استخدام یک کارمند بانک هم گفته می‌شود که شخص نباید معافیت پزشکی داشته باشد و این اصلا منطقی نیست. حتی بخش خصوصی نیز معافیت پزشکی را مد نظر قرار می‌دهد.

مدیرعامل کانون هموفیلی(hemophilia) ایران با بیان این‌که برای اصلاح این خلا قانونی، مجلس باید با رهنمودهای وزارت بهداشت فکری کند، اظهار کرد: برای تحقق عدالت اجتماعی در سلامت نیاز به هم‌کاری جدی در حوزه‌های مختلف داریم.

وی درباره شعار امسال سازمان جهانی بهداشت نیز بیان کرد: سال‌هاست شعار استراتژیک فدراسیون جهانی هموفیلی نیز سلامت برای همه است. برای تحقق این شعار نباید بگوییم طرح تحول سلامت، بلکه باید بگوییم اجرای قانون اساسی. هرچقدر به قانون اساسی وفادارتر بمانیم و بودجه وزارت بهداشت به درستی اختصاص داده شود، مشکلات حوزه بهداشت و درمان برطرف خواهد شد. آن‌چه در طرح تحول سلامت اتفاق افتاد، اجرای قانون اساسی بود.

قویدل در ادامه با بیان این‌که همه مردم باید یک بیمه پایه داشته باشند گفت: تا زمانی که بیمه‌های مختلف وجود داشته باشد، عدالت در سلامت تحقق پیدا نمی‌کند. باید در صنعت بیمه کشور تجدید نظر شود؛ زیرا در حال حاضر بیمه حرفه‌ای نداریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: