کد خبر: ۱۹۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 01
ممکن است مردم گرسنگی، بیکاری و گرفتاری های دیگر را تحمل کنند، اما وقتی دارو، پزشک و امکانات درمانی نباشد تاب آوری به حداقل می رسد
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت و مجلس طی پنج سال گذشته درحد توان برای حل مشکلات مردم در بخش بهداشت و درمان تلاش کرده اند.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 335 تختخوابی قلب، افزود: ممکن است مردم گرسنگی، بیکاری(Unemployment) و گرفتاری های دیگر را تحمل کنند، اما وقتی دارو، پزشک و امکانات درمانی نباشد تاب آوری به حداقل می رسد.

وی اضافه کرد: باعث مسرت است که مردم در مراکز درمانی احترام شوند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند مردم به جز درد و رنج بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشند.

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی قلب قم در زمان مقرر در اختیار همه اقشار جامعه و علاقه مندان به اهل بیت(س) قرار گیرد.

قاضی زاده هاشمی گفت: با همت خیران، در چند سال آینده شاهد افزایش تخت های بیمارستانی در بخش درمان استان قم با افتتاح بیمارستان های قلب، یک هزار تختخوابی و امیرالمومنین(ع) خواهیم بود.

بیمارستان یک ‌هزار تختخوابی خاتم از مصوبه های دولت تدبیر و امید در قم است که در دهه فجر سال 94 کلنگ زنی شد؛ قرار است این بیمارستان در هفت طبقه و با مساحتی بالغ بر200 هزار مترمربع، در شهرک سلامت خاتم احداث شود.

بیمارستان خیرساز 231 تختخوابی حضرت امیرالمومنین(ع) با زیربنای 21 هزار مترمربع در هفت طبقه در حال احداث است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد شهید مطهری(ره)، گفت: انتظار این بود در طول 40 سال گذشته سیره، روش و منش شهید مطهری نه تنها تقویت شود، بلکه در نظام آموزشی کشور ساری و جاری شود.

وی افزود: مرحوم مطهری در دهه های 40 و 50 به نوعی به دلیل حاکمیت جریان چپ و کمونیست ها در این بخش از جهان با جمعیت جوان پرسشگر مواجه بود. آن مرحوم با شناخت عمیقی که از اسلام داشت و در عین حال با تاسی به سیره پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) در مواجهه با کسانی که در امور دینی پرسشگر بودند، با رویی گشاده و منطق بسیار قوی رفتار می کرد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: قبول کنیم که قشری نگری، سطحی اندیشی و درعین حال حاکمیت برخی کسانی که شناختشان از دین بیشتر شنیداری است تا تدبر و مطالعه، از عوارضی است که برای ما در دانشگاه ها و بیرون از دانشگاه ها غالب شد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در عین حال یکی از آرزوهای شخصیت هایی از جمله شهید مطهری و مرحوم علامه طباطبایی این بود که ثابت شود فرهنگ انتظار به معنای رواج منکر در جامعه نیست، چون در آن زمان خیلی ها معتقد بودند منکر باید زیاد شود تا حضرت ظهور کند.

* رئیس هیات مدیره بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی قلب قم نیز دراین آیین گفت: نیازهای مردم به ویژه اقشار کم درآمد به مراکز گوناگون درمانی و مراکز پزشکی درقم در کنار تجربه راه اندازی چند مرکز درمانی، باعث شد برای احداث بیمارستان قلب با اشراف آیت الله سید علی سیستانی و حمایت های حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده ایشان در قم اقدام شود.

علاء الدین نجف افزود: احداث این بیمارستان در زمینی به مساحت 35 هزار متر با زیربنای 47 هزار مترمربع در بلوار مرجعیت، با سرعت و دقت آغاز خواهد شد.

* سرپرست گروه طراحی بیمارستان قلب نیز گفت: این بیمارستان 11 طبقه دارای 210 تخت بستری نرمال، 94 تخت بستری ویژه و 31 تخت اورژانس خواهد بود.

سپاه منصور افزود:بخش هایی از جمله داخلی، قلب، جراحی، زنان و زایمان، کودکان، اعصاب و روان، ان آی سی یو، آی سی یو، سی سی یو، اورژانس و زایمان، آنژیوگرافی، تصویربرداری، دیالیز، سنگ شکن، فیزیوتراپی و بازتوانی، آزمایشات فیزیولوژیک و ریوی، شیمی درمانی(Chemotherapy) و پزشکی هسته ای دراین بیمارستان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در طراحی این بیمارستان استفاده از نورخورشید برای روشنایی و بهره گیری از انرژی گرمایی لحاظ شده است.

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 335 تختخوابی قلب ظرف سه سال ساخته می شود.
در این آیین حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع تقلید شیعیان در عراق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار و مسئولان استان قم حضور داشتند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: