کد خبر: ۱۹۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 27
باقر لاریجانی روز پنجشنبه در نشست خبری، زمان برگزاری هفته آموزش علوم پزشکی را نیز هشتم تا سیزدهم اردیبهشت ماه در سراسر کشور اعلام کرد
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: همایش آموزش علوم پزشکی و جشنواره شهید مطهری طی روزهای 11 تا 12 اردیبهشت ماه جاری در سالن همایش های بین المللی رازی دانشگاه ایران و همزمان با هفته آموزش علوم پزشکی برگزار می شود.

به گزارش شفا آنلاین، باقر لاریجانی روز پنجشنبه در نشست خبری، زمان برگزاری هفته آموزش علوم پزشکی را نیز هشتم تا سیزدهم اردیبهشت ماه در سراسر کشور اعلام کرد.

لاریجانی افزود: بیش از 2 هزار و 500 تن در همایش آموزش علوم پزشکی ثبت نام کرده اند که از این شمار یک هزار تن، عضو هیات علمی، 500 تن ، دانشجو و حدود هزارتن نیز اعضای غیرهیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به شمار می آیند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت(Ministry of Health)، محور این همایش را تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی بیان کرد و ادامه داد: 800 مقاله و خلاصه مقاله برای این همایش ارائه شده است که مقالات منتخب به صورت سخنرانی کوتاه و پوستر ارائه خواهد شد.

وی اظهارکرد: در این همایش مجمع هایی برای دست اندرکاران حوزه های مختلف آموزش و دوره های آموزش برای دانشجویان برگزار می شود و امیدواریم مشارکت دانشجویان را در این سمینار بیشتر شاهد باشیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: این همایش در قالب نشست های مختلف تخصصی برگزار می شود و مسئولان انجمن های آموزش پزشکی بزرگ دنیا در این نشست ها شرکت می کنند.

نامگذاری روزهای هفته آموزش علوم پزشکی
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: با توجه به برخی اولویت های حوزه معاونت آموزشی هریک از روزهای هفته آموزش علوم پزشکی به موضوعی اختصاص یافته است از جمله آموزش و دانشجو و آموزش و پاسخگویی اجتماعی که یکی از ماموریت های مهم حوزه آموزش علوم پزشکی نیز شناخت نیازهای جامعه و تربیت نیروی انسانی متناسب با این نیازهاست.

وی با بیان اینکه روز سوم هفته آموزش، آموزش وسیاستگذاری نامگذاری شده گفت: اولین همایش سیاستگذاری در آموزش علوم پزشکی در این روز(10 اردیبهشت) برگزار می شود و از مسئولان ارشد دانشگاه ها دعوت شده است تا بحث هایی در جهت ارتقای آموزش علوم پزشکی کشور در این همایش صورت گیرد.

لاریجانی آموزش و نوآوری را از دیگر محورهای هفته آموزش ذکر کرد و افزود: باتوجه به اینکه روز پنجم هفته آموزش مصادف با شهادت استاد شهید مطهری است این روز، آموزش و استاد نامگذاری شده است.

وی آموزش و زیرساخت را عنوان روز آخر هفته آموزش ذکر کرد و اظهار داشت: اقدامات بسیار ارزشمندی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای توسعه زیرساخت های آموزشی انجام شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد تا هفته آموزش و اجلاس آموزش علوم پزشکی و جشنواره شهید مطهری فرصتی برای تعامل بیشتر دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی کشور در راستای ارتقای این حوزه فراهم کند.

به روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی(laboratory equipment) آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی مورد حمایت قرار می گیرد

معاون آموزشی وزارت بهداشت به روند اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اشاره و اهم برنامه های حوزه آموزش علوم پزشکی کشور را در ماه های ابتدایی سال جاری ذکر کرد.

لاریجانی، با اشاره به اینکه برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در کنار برنامه های جاری فعالیت های اصلی دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی کشور را طی چند سال گذشته تشکیل می دهد، گفت: طی ماه های آینده وقایع مهمی در دانشگاه ها همزمان با گسترش برنامه های تحول رخ خواهد داد.

وی گفت: برنامه کشور برای تربیت نیروی انسانی طی پنج سال آینده مشخص شده است و برش های منطقه ای این برنامه ها هم به زودی آماده می شود.

وی افزود: دانشگاههای علوم پزشکی در ابتدای امسال برنامه پنج ساله خود را در رشته های تخصصی و عمومی نهایی می کنند و تفاهم نامه هایی برای گسترش ها و مجوزهای دانشگاه ها براساس این برآوردها منعقد خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین در بخش دیگری از سخنانش اظهارکرد: در چند روز آینده نتایج اعتباربخشی بیمارستانی به دانشگاه ها ابلاغ خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: در این اعتباربخشی ها دانشگاه های علوم پزشکی که در برخی شاخص ها با چالش هایی مواجه بوده اند باید در بازه های زمانی مشخصی اعتباربخشی شوند وامسال این بررسی مجدد درخصوص این دانشگاه ها انجام خواهد شد .

لاریجانی گفت: امسال در مهر ماه همه دانشگاههای علوم پزشکی(Medical science) این آمادگی را پیدا می کنند که تمام دروس تئوری خود را در سایت دانشگاه علوم پزشکی مجازی قرار دهند تا دانشجویان تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور به اساتید سایر دانشگاه ها دسترسی داشته باشند.

وی از مرکز ملی تحقیقات آموزش علوم پزشکی سخن گفت و اظهار کرد: این مرکز حدود هزار پروژه تحقیقاتی را دنبال می کند و آمادگی حمایت از نوآوری ها را در زمینه آموزش علوم پزشکی دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: امسال همه دانشگاه های علوم پزشکی، خصوصا دانشگاه های بزرگ درصدی از دانشجویان خود را از بین دانشجویان خارجی جذب خواهند کرد.

مقدمات این کار با معرفی دانشگاه ها در سایت Education Iran و اعتباربخشی بین المللی انجام شده استو این موضوع در حال گسترش است.

لاریجانی همچنین از مجلس شورای اسلامی و دولت قدردانی کرد که در سال جاری تسهیلاتی را برای کمک به زیرساخت ها و به روز کردن تجهیزات دانشگاه ها با حمایت بانک ها ارائه کرده اند.

وی ادامه داد: با فراهم شدن مقدمات کار از دانشگاه های علوم پزشکی خواسته ایم که از این تسهیلات برای ارتقای تجهیزات پایه ای در حوزه آموزش استفاده کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: