کد خبر: ۱۹۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 26
نخبگانی که هر یک به گونه ای، در شیوه زندگی اهالی این کره خاکی تاثیر داشته و دارند و هر کدام موجب ایجاد دگرگونی‌هایی شگرف در زندگی مردم جهان شده اند.
 شفا آنلاین>جامعه پزشکی>ایران نخبگان و دانشمندان مطرحی در عرصه های گوناگون علمی، پژوهشی، اقتصادی و سیاسی، در رده‌های بالای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ کشورهای پیشرفته جهان دارد.

به گزارش شفا آنلاین:نخبگانی که هر یک به گونه ای، در شیوه زندگی اهالی این کره خاکی تاثیر داشته و دارند و هر کدام موجب ایجاد دگرگونی‌هایی شگرف در زندگی مردم جهان شده اند.

هر سال محققان ایرانی در حوزه های مختلف از فیزیک و شیمی  گرفته تا پزشکی و جراحی به نوآوری هایی دست می زنند و اکتشافاتی انجام می دهند. دستاوردهای تحقیقات و فعالیت های آنان به طور محسوسی کیفیت زندگی انسان ها در سراسر جهان را ارتقا می دهد. علاوه بر آن محققان ایرانی متعددی به پاس فعالیت ها و اکتشافات خود موفق به دریافت جوایز  معتبری شده اند.


پروفسور علی خادم‌حسینی یکی از دانشمندان و محققان موفق در زمینه مهندسی پزشکی، زیست‌ماده و مهندسی بافت است که چند روزی است که دانشگاه "کالیفرنیا لس‌آنجلس" به پاس زحمات و افتخارات بی‌شمار او اقدام به نصب عکس پروفسور خادم‌حسینی در ایستگاه‌های اتوبوس شهر لس‌آنجلس کرده است.

پروفسور علی خادم‌حسینی یکی از دانشمندان برجسته مقیم خارج از کشور است که آوازه موفقیت‌ها و شهرت او روز به روز بیشتر در گوش جهانیان می‌پیچد. علی خادم‌حسینی متولد 8 آبان 1354( 30 اکتبر 1975) در تهران است و در تورنتوی کانادا رشد کرده است.

او مقاطع لیسانس و فوق لیسانس خود را در دانشگاه تورنتو گذراند و سپس به موسسه فناوری ماساچوست(MIT) رفت و مدرک دکتری خود را در سال 2005 از این موسسه معتبر دریافت کرد. او اکنون صاحب کرسی و استاد دانشگاه "کالیفرنیا، لس‌آنجلس"(UCLA) است. او دارای مقام استادی چندگانه در مهندسی زیستی، رادیولوژی، شیمیایی و مهندسی بیومولکولی است. او مدیر مرکز درمان های کم‌تهاجمی(C-MIT) و همچنین مدیر اجرایی موسسه "نانوسیستمز"(NanoSystems) کالیفرنیا است. قبلا او پروفسور دانشکده پزشکی هاروارد، عضو هیات علمی دانشکده علوم و فنون بهداشت و درمان دانشگاه هاروارد و MIT و موسسه "ویس"(Wyss) بود. دکتر خادم‌حسینی همچنین یکی از دبیران مجله "ACS Nano" است. او عضو دائمی بخش تحقیقاتی NIH BTSSمهندسی زیستی، فناوری‌ها و علوم جراحی است.

مهم دستاوردهای علمی دکتر حسینی

چند روز پیش پروفسور علی خادم‌حسینی، استاد دانشگاه هاروارد آمریکا برنده مدال نقره اکتابیومتریالیا ۲۰۱۸ شد.

همچنین او برای نخستین بار در جهان موفق به ساخت اندام بیولوژیکی انسان مانند قلب به کمک مهندسی بافت شد تا امیدهایی را برای نجات جان میلیون ها بیمار نیازمند در سراسر دنیا محقق کرده باشد. به عنوان گام نخست برای تولید یک قلب، این محقق ایرانی، سلول های ماهیچه قلبی را برای تولید ریسمانی کوچک و تپنده به صف کرد. او در ادامه این ریسمان ها را به پلیمر ژلاتینی با نقش حمایتی متصل کرد تا بلوک هایی را تولید کند که می توانند در نهایت صفحاتی از ماهیچه را خلق کنند که به تولید "قلب" منجر می شود. این محقق ایرانی همچنین دیگر انواع سلول ها را به بلوک های سازنده اضافه کرده تا بافت حمایتی برای قلب تولید کرده باشد.

همچنین این پژوهشگر برجسته ایرانی که در زمینه ساخت هیدروژل‌های رسانا با یکپارچه‌سازی نانو مواد از جمله نانو لوله‌های کربنی، گرافنی و گرافن اکسید پیشگام بوده است، روش های جدیدی برای تولید رگ و اندام مصنوعی با مهندسی بافت ارایه کرده است.

تاکنون در بیش از 36 هزار مقاله به وی استناد شده و  به بیش از 250 سمینار دعوت شده و از سخنرانان اصلی بوده است. خادم‌حسینی همچنین از سال 2007 تاکنون قریب به 70 جایزه و تقدیرنامه مهم علمی دریافت کرده است.

پروفسور علی خادم‌حسینی در سال‌های 2014، 2015، 2016 و 2017 از طرف موسسه معتبر رسانه‌های گروهی کانادا موسوم به "Thomson Reuters" به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ذهن‌ها در جهان انتخاب شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: