کد خبر: ۱۹۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 18
مجموعه «کنسرسیوم دیالیز ایران»باصدوربیانیه ای به برخی اظهارات وزیربهداشت،درمان وآموزش پزشکی که صبح دیروز درصحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد واکنش نشان داد.

به گزارش شفا آنلاین،دراین بیانیه که دراختیار شفاآنلاین قراگرفته آمده است :"کمتر از یکماه از اعلام شعار «حمایت از تولید ایرانی» گذشته است و باعث تأسف است که تولیدکننده ایرانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد هجمه قرار می‌گیرد و تهدید به واردات محصول مشابه و اعمال کاهش قیمت می‌شود.

 در طول 20 سال فعالیت مجموعه تولیدی صافی دیالیز در کشور همواره قوانین و راهکارهای وزارت بهداشت(Ministry of Health) راهبر این مجموعه بوده است. مجموعه «کنسرسیوم دیالیز ایران» افتخار دارد که بنا بر وظیفه در کنار کشور و مردم قرارگرفته است و در مواقع سخت توانسته است به کشور یاری برساند و از ایجاد بحران‌های جدی جلوگیری کند.

برخی نکات توسط جناب آقای دکتر «حسن قاضی‌زادۀ هاشمی» وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی عنوان شد که متأسفانه حاکی از اطلاعات و آمارهای اشتباهی بود که توسط مشاوران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختیار ایشان قرار گرفته و لازم است در این زمینه شفاف‌سازی شود.

تولید صافی دیالیز مونتاژ نیست
تولید صافی یک تولید کامل است و دارای پروانه بهره‌برداری تولید از وزارت صنعت، معدن و تجارت و پروانه ساخت «تولید کامل» از وزارت بهداشت است. کار تولید صافی مونتاژ نیست چراکه دارای مراحل پیچیده تغییر مواد اولیه است و تولید آن دارای حساسیت ویژه و دانش فنی است که با کوشش متخصصان داخلی و حمایت مسئولان بومی‌سازی شده است. صافی دیالیز تولید شده در ایران دارای نشان CE اتحادیه اروپا است و طی 20 سال سابقه مصرف توسط مراکز درمانی کشور در آخرین ارزیابی بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در سال 1396 نیز به‌طور مجدد انجام شد مورد تأیید قرار گرفت. صافی دیالیز تولید شده در کشور برخلاف ادعای صورت گرفته نه تنها کیفیت پایینی ندارد بلکه به واسطۀ مقایسۀ معیارهای فنی و کاملاً تخصصی به‌طور کاملاً واضح دارای کیفیت بالاتری نسبت به صافی‌های وارداتی به کشور است و صادرات این محصول به کشورهای منطقه و اروپا نشان‌دهندۀ این موضوع است.

ظرفیت تولید 11 میلیون صافی دیالیز در کشور
ظرفیت تولید محصول ایرانی درمجموع دو کارخانه فعال برابر 7 میلیون عدد است که در حال حاضر 4 میلیون صافی دیالیز از دو کارخانۀ تولیدکننده خریداری‌شده است؛ همچنین دو شرکت دیگر نیز ضمن نصب ماشین آلات پروانه ساخت دریافت نموده‌اند که ظرفیت اسمی آنان حدود 4 میلیون عدد خواهد بود.

مجلس شورای اسلامی هیچ مجوزی برای واردات 10% از سهم بازار به وزارت بهداشت نداده است بلکه این دستورالعمل داخلی اداره کل تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) است و توسط وزارت بهداشت به‌تنهایی تصویب و ابلاغ‌شده است.

در نقطه‌ای هستیم که در سال‌ حمایت از کالای ایرانی تولیدکنندۀ برتر و کارآفرین نمونه کشوری طماع و منفعت‌طلب نامیده می‌شود. تولید صافی داخلی باکیفیت و ارزآور یک افتخار برای کشور است و ایران اکنون یک‌قطب تولیدکننده صافی و ملزومات دیالیز در منطقه است. قیمت محصول صافی همواره توسط وزارت بهداشت تعیین و تصویب‌شده است و تولیدکننده بر همین اساس اقدام به فروش محصول خود نموده است. صافی وارداتی که در کنار تولیدات ایرانی به بخش‌های دیالیز فروخته‌شده است بر اساس مستندات حدود 25% گران‌تر از محصول ایرانی قیمت داشته است که این برخلاف ادعای مطرح‌شده در مجلس شورای اسلامی است.

اگرچه واردات محصول منفعت زیادی دارد اما این مجموعه مصمم بوده است تا راه سخت تولید و کارآفرینی را برای این مرزوبوم انتخاب نماید که در شرایط اقتصادی سخت و باوجود مطالبات فراوان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این کار با طمع‌کاری فاصله زیادی دارد.

در زمان تشدید تحریم وجود مجموعه‌های تولیدی صافی دیالیز باعث شد تا ضمن حفظ قیمت صافی هیچ کمبودی در کشور احساس نشود که البته در آن زمان وزیر بهداشت شخص دیگری بود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت بر خلاف ادعاهای مطرح شده در نامه‌ای بر اساس محاسبات سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، قیمت صافی تولیدی کشور را مورد تأیید قرار داده است و پیشنهاد افزایش قیمت 3 درصدی این محصول را در سال 1396 ارائه داد که البته این افزایش برای کنترل هزینه‌های درمان از سوی این مجموعه انجام نشد.

صادرات صافی ایرانی توسط این مجموعه به کشور سوریه انجام‌شده که باقیمت 14 یورو به بالا بوده است که مدارک آن نیز موجود است و عدد 6 دلار ذکر شده خلاف واقع است. علاوه‌بر صادرات به کشور سوریه محصولات تولیدی این مجموعه به کشور آلمان نیز صادر شده است که مستندات آن نیز وجود دارد.

تولیدکننده ایرانی باوجود مشکلات زیاد به تولید و کارآفرینی دست می‌زند و در عرصه بین‌المللی افتخارآفرینی می‌کند و از طرفی بهترین محصول را برای بیماران ایرانی فراهم می‌آورد؛ اما متأسفانه عده‌ای با کارشکنی سعی در از بین بردن این دستاوردها داشته و قصد دارند با واردات بی‌رویه محصول به منفعت شخصی دست یابند.

 

 

 

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بینام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
1
با سلام
احتمالا دست مافیای واردات رابازمی کنند تا دلالان این عرصه که آن هم کم نیستند پول وسودخوبی به جیب بزنند وباعث بیکاری قشر زیادی ازجوانان این مرزوبوم شوندو انهم دراین برهه از زمان که اشتغال حرف اول کشور است باعث بیکاری تعداد زیادی ازافرادگردد.
جمیله سیدباقری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
با سلام . من خودم فوق لیسانس پرستاری هستم و حدود ۱۵ سال سابقه کار در بخش دیالیز رو دارم. با قاطعیت اعلام میکنم که محصولات شرکت مناسب بوده مخصوصا صافی ها و صافی های های فلاکس
ما باید از کارگر ایراکی حمایت کنیم باالخص زمانی که کیفیت محصول با محصول جهانی برابری می کنه
باید مسوولین پاسخگو باشن و از متخصصین امر استفاده بشه.
به نظر من نظر سنجی شرکت در مورد محصولات از پرستاران دیالیز و الحاق آن به نامهای برای رهبر معظم‌ ، میتونه راهگشای کار باشه و شفاف سازی کنه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: