کد خبر: ۱۹۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 12
بر اساس گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، طی دو مرحله پیش فروش سکه در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه سکه پیش فروش شد
شفاآنلاین>بیمه و بانک> در میانه سال گذشته با شروع افزایش نرخ ارز، دولت سیاست پیش فروش سکه را پیش گرفت تا بخشی از نقدینگی بازار را به سمت سرمایه‌گذاری در بخش مسکوکات جذب کرده باشد.

به گزارش شفاآنلاین، بر اساس گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، طی دو مرحله پیش فروش سکه(Coin) در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه سکه پیش فروش شد که از این تعداد، درخواست پیش فروش بیش از ۸۰۳ هزار قطعه سکه به صورت یک ساله بوده است. امسال نیز تا پایان روز ۱۹ فروردین بیش از ۸۹۱ هزار قطعه سکه توسط متقاضیان پیش خرید شده که از این تعداد، پیش فروش حدود ۵۶۲ هزار قطعه سکه به صورت شش ماهه بوده است. اما در سال گذشته، در برخی  شعب بانک‌ها پیش فروش سکه صورت می‌گرفت و حالا قرار است کار در تمام شعبه‌های بانک ملی دنبال شود. بر اساس گزارش بانک مرکزی، در راستای یکسان‌سازی نرخ ارز (exchange rate)و به منظور همسان‌سازی بازار سکه به‌عنوان بازار همراستا با بازار ارز، امکان عرضه سکه به متقاضیان در تمام شعب بانک ملی ایران و با سررسیدهای متفاوت فراهم خواهد شد. سکه با سررسید یک ماهه به قیمت یک میلیون و 590 هزار تومان عرضه می‌شود و هرچه تاریخ سررسید طولانی‌تر شود، قیمت پیش فروش نیز کاهش می‌یابد.

در این مکانیزم، مبلغ پیش فروش سکه با سررسید 3 ماهه یک میلیون و 540 هزار تومان، 6ماهه یک میلیون و 475 هزار تومان و 9 ماهه، یک میلیون و 410 هزار تومان تعیین شده است. از طرف دیگر، در زمانی که موعد تحویل فرا برسد، افراد می‌توانند سکه‌های خودشان را به‌ صورت امانت نزد بانک ملی در صورت توافق بانک و خریدار ودیعه بگذارند. بانک مرکزی این کار را در راستای ایجاد امکانات بیشتر برای متقاضیان پیش فروش سکه انجام داده و علاوه بر این، بزودی امکان تبادل سکه‌ها را از طریق کارت سکه، چیزی شبیه به‌ کارت‌های عابربانکی، فراهم کمی کند.  در آینده نزدیک امکان جا به جایی و تبادل سکه‌های خریداری شده از طریق کارت سکه تحویل شده به متقاضیان به‌صورت الکترونیکی و از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک نیز میسر می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: