کد خبر: ۱۹۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 10
فرهنگ اهدای خون در کشور نهادینه شده به گونه ای که پارسال 2 میلیون و 800 هزار نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 2 میلیون و 100 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان انتقال خون ایران گفت: هیچ کمبودی در تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان های کشور وجود ندارد و همیشه هفت برابر مصرف روزانه خون ذخیره است.

به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر پور فتح الله اظهار کرد: فرهنگ اهدای خون در کشور نهادینه شده به گونه ای که پارسال 2 میلیون و 800 هزار نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 2 میلیون و 100 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 700 هزار مراجعه کننده در چرخه اهدای خون پذیرفته نشدند، ادامه داد: به همین علت پارسال نسبت به سال 95 افزایش اهدای خون در کشور نداشتیم زیرا که کاهش ضایعات خون، اهدای خون(Blood donation) سالم و اهدای خون به روش محافظه کارانه از اولویت های سازمان انتقال خون ایران بوده است.

وی بیان کرد: شاخص اهدای خون در ایران 27 به ازای هر یک هزار نفر است در حالی که این رقم در سایر کشورها با شاخص توسعه متوسط 13 واحد به ازای هر یک هزار نفر است؛ به عبارتی بیش از 2 برابر آن کشورها در ایران مردم خون اهدا می کنند.

رئیس سازمان انتقال خون ایران گفت: سه میلیون و 600 هزار فرآورده خونی سال گذشته در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

پور فتح الله با اشاره به اینکه در سال 96 به علت تعرفه گذاری، ضایعات خون کاهش چشمگیری داشته است، افزود: ضایعات خون در کشور سال گذشته کمتر از یک درصد بوده است.

وی اظهار کرد: با همکاری استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون کلنگ احداث ساختمان جدید انتقال خون استان اردبیل در زیر بنای سه هزار متر مربع بزودی به زمین زده خواهد شد. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: