کد خبر: ۱۹۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 09
فیبرومیالژی یک بیماری مزمن است که با درد غیرقابل توضیح در عضلات و مفاصل همراه است. این وضعیت اغلب در نقاط خاص محل‌هایی بر روی بدن با فشار دادن ایجاد می‌شود

شفا آنلاین>سلامت>یک فوق تخصص روماتولوژی گفت: دردهای عضلانی و استخوانی که کل بدن را فرا بگیرد و اغلب روزها و در کل طول روز ادامه داشته باشد فیبرومیالژیا نامیده می‌شود که این بیماری زنان را بیشتر درگیر می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر احمدرضا جمشیدی  با بیان این مطلب اضافه کرد: فیبرومیالژی <Fibromyalgia>یک بیماری مزمن است که با درد غیرقابل توضیح در عضلات و مفاصل همراه است. این وضعیت اغلب در نقاط خاص محل‌هایی بر روی بدن با فشار دادن ایجاد می‌شود. نشانه‌ها غالبا بعد از یک آسیب بدنی، جراحی، عفونت یا استرس روانی شروع می‌شوند. در برخی مواقع این بیماری بدون هیچ گونه علامتی شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: در این نوع عارضه محل دقیق درد مشخص نیست و ممکن است بیمار احساس کند درد از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر در حرکت است و با استرس تشدید می‌شود.

جمشیدی با اشاره به میزان شیوع و فراوانی این بیماری افزود: شیوع این بیماری حدود ۲ درصد و در زنان بیشتر از مردان است. زنان در محدوده سنی ۲۰ تا ۵۰ سال بیشترین افراد مبتلا هستند.

این فوق تخصص روماتولوژی با اشاره به محل‌هایی که در این بیماری بیشتر مورد آسیب قرار می‌گیرد، گفت: محل‌های دردناک استخوان‌ها، عضلات و محل اتصال عضلات و در هر دو نیمه فوقانی و تحتانی و در مجموع کل بدن به ویژه گردن، شانه‌ها و پشت می‌تواند وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: در این عارضه درد همراه با احساس خستگی، اختلال خواب و احساس خستگی صبح‌ها پس از برخواستن از خواب و خشکی صبحگاهی است.

جمشیدی اضافه کرد: اینها تنها علائم همراه این بیماری نیست و ممکن است همراه اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب، سردرهای میگرنی، تنش و سندرم روده تحریک‌پذیر یا سندرم‌های پیش از قاعدگی باشد.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: