کد خبر: ۱۹۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 05
ژل‌هایی که در موارد زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند به‌دلیل اینکه به‌عنوان جسمی خارجی وارد بدن می‌شوند، ممکن است عوارضی ایجاد کنند
شفاآنلاین>سلامت> برخی افراد برای پرکردن خطوط عمیق صورت به‌دلیل بالا رفتن سن یا حجم دهی به‌مناطقی از صورت از پرکننده‌ها یا ژل‌ها استفاده می‌کنند، با اینکه استفاده از این مواد جهت جراحی‌های زیبایی این روزها بسیار متداول شده است اما گاهی این پرکننده‌ها با عوارضی همراه هستند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر اکبر بیات فوق تخصص جراحی سرو گردن و عضو آکادمی جراحی پلاستیک صورت اروپا در زمینه عوارض احتمالی و درمان(Treatment) آنها توضیح می‌دهد: ژل‌هایی که در موارد زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند به‌دلیل اینکه به‌عنوان جسمی خارجی وارد بدن می‌شوند، ممکن است عوارضی ایجاد کنند.

به گفته وی عفونت و آبسه از جمله عوارض احتمالی بعد از مصرف ژل یا فیلر است، البته نوع ژل در بروز این قبیل عفونت‌ها (Infections)نقش مهمی دارد، چنانچه فردی در محلی که ژل تزریق شده است دچار آبسه یا عفونت شود ممکن است با مصرف دارو و استفاده از آنتی بیوتیک بهبود پیدا نکند و نیاز به درمان موازی دیگری داشته باشد.

دکتربیات در ادامه توصیه می‌کند: اگر این مشکل برای شما پیش آید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد زیرا در این حالت برای از بین بردن عفونت، پزشک از طریق برشی روی پوست، همه عفونت یا آبسه را تخلیه می‌کند.
برچسب ها: سلامت ، درمان ، عوارض ، مصرف
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: