کد خبر: ۱۹۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 30
خوردن هیچ ماده غذایی وزن را کاهش نمی‌دهد، بلکه نخوردن است که به کاهش وزن و سوخت کالری‌های انباشته کمک می‌کند.
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>برخی افراد فکر می‌کنند مصرف آب کرفس<celery juice> یا شوید و چای سبز، چربی سوز است و باعث کاهش وزن بسیار می‌شود، اما واقعیت این است که تا به امروز ماده‌ای به عنوان لاغرکننده که باعث این معجزه شود در دنیای پزشکی کشف نشده است.

ه گزارش شفا آنلاین:بخوردن هیچ ماده غذایی وزن را کاهش نمی‌دهد، بلکه نخوردن است که به کاهش وزن و سوخت کالری‌های انباشته کمک می‌کند.

مصرف آب سبزی‌ها نظیر آب کرفس فقط به دلیل فیبر و آب فراوانی که دارد ممکن است باعث کاهش اشتها و کاهش جذب برخی چربی‌ها شود و باعث دفع مقداری آب شود. از این رو فرد تصور می‌کند وزنش پایین آمده است، اما در واقعیت این‌طور نیست.

آب سبزی‌ها به دلیل داشتن انواع فلاونوئید و آنتی اکسیدان‌ها، برای بدن مفید است، ولی چربی سوز نیست. مگر این‌که فرد در توازن منفی انرژی باشد. به عبارت دیگر اگر انرژی دریافتی کمتر از مقداری باشد که در بدن سوزانده می‌شود، بدن ناچار خواهد بود که از منابع چربی استفاده کند و چربی‌ها می‌سوزد، اما اگر دریافت انرژی بیش از مصرف آن باشد، چربی در بدن ذخیره می‌شود و خوردن هیچ ماده غذایی نمی‌تواند این روند را متوقف کند.

البته برخی ترکیبات غذایی تا حدی می‌توانند سوخت و ساز را بالا ببرند و در صورتی‌که فرد از یک برنامه غذایی صحیح پیروی کند می‌تواند در روند کاهش وزن موثر باشد.

یک فرد سالم باید با توجه به کالری دریافتی در طول روز، بخشی از کالری مورد نیاز را از مصرف میوه و سبزی تامین کند. با توجه به این‌که فیبر موجود در میوه و سبزیجات برای سلامت دستگاه گوارش لازم و ضروری است، در صورتی‌که فردی مشکلی از نظر سلامت نداشته باشد باید آن‌ها را به صورت تازه و سالم مصرف کند نه به شکل آب سبزی و آب‌میوه. فقط در برخی شرایط که فرد به دلیل ابتلا به بیماری‌هایی دچار کاهش اشتها شده، مصرف آب میوه یا سبزی توصیه می‌شود. بنابراین مصرف روزانه و مداوم آب سبزی‌ها به خصوص کرفس به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

کرفس از سبزی‌هایی است که اگزالات فراوانی دارد و تجمع اگزالات در بدن به خصوص در افرادی که مثانه و کلیه سنگ ساز دارند، می‌تواند باعث به وجود آمدن یا بزرگ‌تر شدن سنگ شود. علاوه بر این، دریافت بیش از حد اگزالات عامل مهمی در از بین رفتن عناصر دو ظرفیتی مانند کلسیم، روی، فسفر، منیزیم و غیره است که برای بدن ضروری و کمبود آن‌ها نیز مضر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: