کد خبر: ۱۹۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۴ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 28
طبق آمار تجمیعی مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه، تعداد کل مراجعين از تاریخ بیست و سوم اسفند ماه 96 تا هفتم فروردین ماه 97 به مراکز درمانی این دانشگاه 22638 مورد است
شفا آنلاین>سلامت>دکتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن تبريك مجدد سال نو و آرزوی سلامت، بیان داشت: طبق آمار تجمیعی مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه، تعداد کل مراجعين از تاریخ بیست و سوم اسفند ماه 96 تا هفتم فروردین ماه 97 به مراکز درمانی این دانشگاه 22638 مورد است.

به گزارش شفا آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، بیان نمود: با توجه به فعالیت ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، تمامی مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس(Emergency) پیش بیمارستانی (26 پایگاه)، داروخانه ها و همچنین مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش دانشگاه برای ارائه خدمات و نظارت بر اجرای خدمات نوروزی به مسافرین و زائرین علی ابن موسی الرضا (ع) در حالت آماده باش كامل و خدمت رسانی هستند.

دکتر شادنوش گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی(medical emergency) تاکنون تعداد 1633  ماموریت داشته که از این تعداد، 516 مورد ماموریت حوادث ترافیکی و 1117 مورد ماموریت حوادث غیرترافیکی بوده است و تعداد کل مراجعین به ایستگاه های سلامت در شهرستان های سمنان، دامغان و گرمسار 767 مورد گزارش شده است.

دکتر شادنوش با بیان این‌که تاکنون طبق آمار تجمیعی مراکز درمانی، تعداد کل مراجعین به مراکز درمانی 22638 نفر است، ادامه داد: از بین این تعداد، 19478 مورد سرپایی و تعداد 3160 مورد در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

وی افزود: در حوزه نظارت بر مراکز درمانی سرپایی کلیه درمانگاه های عمومی، تخصصی، دندانپزشکی، درمان اعتیاد، کلینیک های ویژه مشتمل بر اورژانس، بخش های ویژه، اتاق عمل توسط تیم های نظارتی معاونت درمان به ترتیب در سطوح نظارت های مدیران ارشد، مدیران میانی و کارشناسان نظارتی به صورت شبانه روزی انجام شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به این‌که خدمات تشخیصی به ویژه سونوگرافی و همچنین خدمات دندان‌پزشکی به صورت شبانه روزی در مراکز دولتی فعال بوده است، گفت: طبق آمار اعلام شده توسط معاونت بهداشت این دانشگاه از آغاز برنامه بسيج سلامت نوروزي بهداشت محيط دانشگاه از تاریخ 15 اسفند ماه 96 الی 5 فروردین 97، تعداد 4487 مورد بازرسی میدانی از اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی صورت گرفته، همچنين تعداد 3763 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و آب آشامیدنی و تعداد 29 مورد مداخلات نظارتی از جمله برخورد با دست‌فروشان اعلام شده است.

دکتر شادنوش تصریح کرد: روند ارائه خدمات در حوزه های بهداشت، درمان و غذا و دارو و همچنین نظارت های مربوطه در نیمه دوم تعطیلات نوروزی با تمام توان ادامه خواهد داشت.

وی در پایان از تمامی پزشکان و پرسنل مراکز بهداشتی درمانی کشیک تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در ایام تعطیلات نوروزی تقدیر و تشکر کرد و از خداوند منان برای این عزیزان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون نمود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: