کد خبر: ۱۸۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 18
پرده یکی از لوازمی که است که در دکوراسیون زیبایی خاصی به خانه می دهد ، از طرفی قیمت نسبتا بالایی دارد پس برای حفظ آن باید تلاش کرد . پرده های کثیف و غبار گرفته هرچند وقت یکبار نیاز به شستشو دارند .
شفا آنلاین>اجتماعی؟تمیز کردن پرده قسمتی از نظافت داخل منازل است که نقش مهمی در بهداشت خانواده ها دارد. قیمت نسبتا بالای پرده و نقشی که در زیبایی دکوراسیون داخلی منازل دارد موجب شده تا برای شستشوی پرده دقت بیشتری لحاظ شود.

به گزارش شفا آنلاین:پرده یکی از لوازمی که است که در دکوراسیون زیبایی خاصی به خانه می دهد ، از طرفی قیمت نسبتا بالایی دارد پس برای حفظ آن باید تلاش کرد . پرده های کثیف و غبار گرفته هرچند وقت یکبار نیاز به شستشو دارند .

تمیز کردن و تمیز نگه داشتن آنها شیوه های خاص خود را دارد. از طرفی خانم های خانه دار انواع مختلف و متفاوتی از پارچه ها را برای پرده استفاده می کنند و معمولا هر جنسی شست و شوی خاص خود را می طلبد.
گاهی نیز نوع دوخت پرده ها باعث می شود که میکروب ها در قسمت های خاصی از پرده ها لانه گزینی کنند که باید هنگام شست و شو به این قسمت ها توجه ویژه ای کنید. مثلا پرده هایی که به صورت پلیسه دوخته می شوند، زیر لایه های چنین آنها معمولا محل اجتماع میکروب هاست.
پرده های چوبی
تمیز کردن پرده های چوبی را باید با احتیاط ویژه ای انجام دهید. در مصرف آب برای تمیز کردن این پرده ها باید کاملا خسیس باشید. زیرا آب به چوب آسیب جدی می زند و پرده ها را از بین می برد.
با برس نرم و با آب خیلی کم، سطح این پرده ها را تمیز کنید و آنگاه بگذارید زیر نور آفتاب کاملا خشک شوند. شست و شوی این پرده ها را خیلی کش ندهید چون که رنگ براق آنها با زیاده روی در تمیز کردن، از بین می رود.

پرده های آلومینیومی
استفاده از اسپری تمیز کننده برای این پرده ها راهکار مفیدی به حساب می آید از صابون و دیگر مواد شوینده نیز می توانید استفاده کنید. همه قسمت های پرده را با استفاده از مواد شوینده اسپری کنید. سپس با یک دستمال تمیز سطح پرده را کاملا پاک کنید. بعد از چند دقیقه دوباره همین عمل را انجام دهید تا هیچ لکه ای روی پرده نماند.
با اسکاچ ها و پرس های زبر، این پرده ها را تمیز نکنید زیرا خش دار می شوند و نمای ظاهری آنها از بین می رود و زیبایی خود را از دست می دهند. اگر در قسمت هایی لکه های سمج وجود دارد که به راحتی پاک نمی شوند، می توانید در آن قسمت ها مقداری کرم اصلاح بکشید و بعد با یک برس نرم آن را تمیز کنید.
پرده های پلیسه
برای تمیز کردن این پرده ها باید از اسفنج مرطوب شده با آب و محلول شست و شو استفاده کنید. به این صورت که اسفنج را به همه قسمت های پرده بکشید تا کاملا تمیز شود. استفاده از این شیوه شما را از سپردن پرده به خشکشویی و پرداخت هزینه اضافه بی نیاز می کند. چوب پرده ها نیز جایگاه خوبی برای اجتماع میکروب ها به شمار می روند.
این قسمت ها را نیز با اسفنج یا برس مرطوب تمیز کنید. یکی دیگر از راه های تمیز کردن این نوع پرده ها، استفاده از جاروبرقی ویژه تمیز کردن مبل و رختخواب است. به این وسیله به کار خود نیز سرعت می دهید.
پرده را درحالی که آویزان است جارو کنید تا همه گرد و خاک آن گرفته شود. یادتان باشد که هیچگاه این پرده ها را برای شستن در آب فرو نبرید زیرا همه زیبایی چین و واچین آنها به هم می خورد و زیبایی خود را از دست می دهند.

توصیه های کلی برای شستشوی پرده:
1-قبل از شستشو، به پشت پرده خوب نگاه کنید. در صورت پوسیدگی در اثر آفتاب یا کشیدگی های مختلف بهتر است آن را عوض کنید.

2-هنگامی که پرده های خانه تان را بیرون می آورید، پیش از خارج کردن گیره ها از آنها، ابتدا محل های قرار گیری گیره ها را بر روی نوار پرده با لاک ناخن علامت گذاری کنید. با این کار پس از شستشو می توانید به راحتی گیره ها را در محل های قبلی وصل کنید تا فرم پرده تان به هم نریزد.

3-شستشو پرده های آستردار را به خشکشویی بسپارید.

4-به جای شستن پرده های بزرگ با ماشین لباسشویی، آن ها را داخل وان خیس کنید تا آسیب نبینند.

5-حلقه های زنگ زده را داخل سرکه بجوشانید تا مثل قبل براق شوند. روی چوب پرده های قدیمی صابون بمالید تا گیره ها روان از داخل آن عبور کنند.

6-پرده ها را پس از شستشو به صورت نمدار آویزان کنید. به این صورت چروک های موجود در پارچه هم زمان با خشک شدن آن صاف می شود و دیگر نیازی به اتوکشی به مدت طولانی نخواهد بود.

7-هر چند وقت یکبار برای غبار روبی، روی پرده ها جاروبرقی بکشید. برای جلوگیری از رفتن پرده داخل جاروبرقی، میزان مکش آن را کم کرده، بین پرده و لوله جاروبرقی از یک صفحه پلاستیکی مشبک استفاده کنید.

8-از پرده های کهنه یا از مد افتاده می توانید برای دوخت کوسن و روباشتی استفاده کنید.همشهری آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: