کد خبر: ۱۸۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 18
درمان های خانگی و گیاهی برای رفع قارچ های پوستی کاملا اثر گذار هستند و می توانید از روش های مفید این مقاله برای آن استفاده نمایید.
شفا آنلاین>سلامت>درمان های خانگی و گیاهی برای رفع قارچ های پوستی کاملا اثر گذار هستند و می توانید از روش های مفید این مقاله برای آن استفاده نمایید.

به گزارش شفا آنلاین:قارچ پوستی نوعی عفونت‌ قارچی<fungal infection> و از عارضه‌های بسیار واگیردار است که برخی افراد از جمله کودکان و مبتلایان به مشکلات ایمنی بیشتر دچار آن می‌شوند.

علائم این عفونت قارچی شامل بروز لکه‌های قرمز، پوسته پوسته و دایره‌ای شکل روی پوست یا ناخن است. معمولا این عارضه پوست سر و آرنج‌ها را درگیر می‌کند اما می‌تواند در دیگر قسمت‌های بدن هم ظاهر شود.

در حالیکه داروهای بسیاری برای درمان عفونت قارچی در دسترس هستند اما درمان‌های طبیعی هم می‌تواند کارساز باشد.

راهکارهای طبیعی برای مقابله با قارچ پوستی عبارتند از:

درمان خانگی قارچ پوستی با سیر

سیر اغلب برای درمان عفونت استفاده می‌شود. برای این منظور می‌توان سیر را به همراه روغن نارگیل یا زیتون به شکل خمیر درآورده و آن را روی پوست قرار داد.

درمان خانگی قارچ پوستی با آب و صابون

برای جلوگیری از گسترش عفونت پوستی به دیگر بخش‌های بدن باید در حد امکان پوست را تمیز نگهداشت و به همین دلیل باید محل عفونت را یک یا دو بار در روز با آب گرم و صابون شست و شو داد. همچنین لازم است محل را به سرعت خشک کرد چرا قارچ‌ها در محیط‌های مرطوب به سرعت رشد می‌کنند.

درمان خانگی قارچ پوستی با سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت ضد قارچی دارد. برای بهره بردن از این خاصیت سرکه سیب باید پنبه را با محلول رقیق‌نشده آغشته کرد و آن را روی محل مورد نظر قرار داد و سه بار در روز این کار را تکرار کرد.

درمان خانگی قارچ پوستی با آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی شش فاکتور ضد عفونی کننده است که خاصیت ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتری دارند. برای بهره بردن از خاصیت آلوئه ورا باید ژل موجود در آن را سه یا چهار بار در روز روی محل عفونت قارچی قرار داد.

درمان خانگی قارچ پوستی با روغن نارگیل

وجود برخی اسیدهای چرب در روغن نارگیل از طریق آسیب رساندن به غشای سلولی، سلول‌های قارچی را از بین می‌برد. برخی مطالعات نشان می‌دهد روغن نارگیل درمانی موثر برای افراد مبتلا به عفونت‌های خفیف پوستی است.

درمان خانگی قارچ پوستی با عصاره دانه گریپ فروت

نتایج برخی شواهد حاکی از آن است که عصاره دانه گریپ فروت عفونت‌های قارچی را درمان می‌کند. برخی معتقدند برای درمان عفونت قارچی می‌توان یک قطره عصاره دانه گریپ فروت را با یک قاشق آب مخلوط کرد و دوبار در روز روی پوست قرار داد.

درمان خانگی قارچ پوستی با زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ای شناخته شده با خاصیت ضد التهابی است. مصرف زردچوبه به عنوان دم نوش یا افزودن به مواد غذایی موجب بهره بردن از خواص آن می‌شود. همچنین برای استفاده موضعی می‌توان آن را با آب یا روغن نارگیل مخلوط کرده و خمیر بدست آمده را روی محل مورد نظر قرار داد.

درمان خانگی قارچ پوستی با پودر شیرین بیان

پودر شیرین بیان را می‌توان به شکل خمیر درآورده و از ویژگی‌های ضد ویروسی و ضد میکروبی آن بهره برد. همچنین این ترکیب به عنوان درمانی خانگی برای عفونت قارچی استفاده می‌شود.

درمان خانگی قارچ پوستی با روغن گیاه چای

برخی از مردم استرالیا از روغن گیاه چای در درمان بسیاری از بیماری‌های قارچی و باکتریایی پوست استفاده می‌کردند. اکنون نیز این ترکیب در درمان عفونت قارچی کاربرد دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: