کد خبر: ۱۸۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 13
حسین مقصودی به عنوان اولین موافق استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) در جریان استیضاح علی ربیعی تاکید کرد که اگر آقای ربیعی پیام تحصن بازنشستگان و صدای کارگران فولاد را می شنید، اغتشاشات اخیر به وجود نمی‌آمد و اعتراضات تبدیل به اغتشاش نمی شد
شفاآنلاین>سلامت> در جلسه استیضاح علی ربیعی مخالفان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،تاکید کردند که وی با نگاههای احساسی و گریه کردن و قرآن از جیب در آوردن می خواهد از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

به گزارش شفاآنلاین،  حسین مقصودی به عنوان اولین موافق استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) در جریان استیضاح علی ربیعی تاکید کرد که اگر آقای ربیعی پیام تحصن بازنشستگان و صدای کارگران فولاد را می شنید، اغتشاشات اخیر به وجود نمی‌آمد و اعتراضات تبدیل به اغتشاش نمی شد.

نماینده سبزوار یادآور شد که اکنون کارگران زیادی هستند که دو سال عیدی نگرفتند و با داشتن حقوق ۵۰۰ هزار تومان ماه هاست که حقوق دریافت نکردند و ما از نمایندگان می‌خواهیم برای شنیدن صدای مردم و کارگران به ربیعی رای منفی بدهند.

ربیعی مدیران سن بالا را در راس وزارتخانه نگه داشته است

ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز تاکید کرد که وزیر مدیرانش را که نوعا سن بالا هستند را هم در راس وزارتخانه نگه داشته است؛ در حالی که ایشان در جلسه رای اعتمادش صحبت از جوانگرایی کرده بود.

نماینده مردم دامغان یاد آور شد که سومین شرکت بزرگ منطقه یعنی شرکت ملی نفتکش، پتروشیمی ها، نیروگاه‌ها راه آهن و سایر مجموعه های بزرگ اقتصادی در قالب مجموعه شستا در اختیار این وزارتخانه است ولی سود ناشی از درآمدهای این مجموعه بزرگ اقتصادی (Economic)به خزانه واریز نمی شود.

حسن بیگی همچنین گفت: ربیعی با بانوان نیز احساسی و روانی برخورد می کند وبا گذاشتن یک مدیر زن در مجموعه وزارتخانه تمام زنان را بازیچه خود قرار داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ربیعی اشک‌هایش را نشان‌ می‌دهد و کارهای احساس انجام می‌دهد، خاطر نشان کرد: امیدوارم مجلس احساسی برخورد نکند و وزیر جدیدی را برای وزارتخانه مذکور انتخاب کند.

به برکت حضور شما 80 درصد جامعه زیر خط فقر هستند

شهاب نادری نماینده مردم پاوه نیز با اشاره به بیکاری جوانان درمناطق مرزی تاکید کرد که در صورت عدم جذب این جوانان ما دچار مشکلات امنیتی خواهیم شد و‌ آن‌ها جذب کومله، داعش و دموکرات می‌شوند.

این نماینده مجلس خطاب به ربیعی گفت: خط فقر ۲.۵ میلیون تومان است و به برکت مدیریت شما در حوزه رفاه در ۶ سال گذشته ۸۰ درصد جامعه (Society)ایران زیر خط فقر هستند. شما مسئول اشتغال کشور نیستند ولی ۴۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی دست شماست.

وزیر کار نیستید، وزیر کارفرمایان هستید

محمد قسیم عثمانی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت شما باعث شده که تا بیش از ۲۸.۶ درصد تعاونی‌ها تعطیل شود. شما وزیر کار نیستید، بلکه وزیر کارفرمایان هستید.

نماینده بوکان تاکید کرد: شما با چشم بستن بر واقعیت، زیر پا نهادن حقوق کارگران و عدم نظارت بر شرایط کاری با کارفرمایان همدست شده‌اید تا کارگران حتی از حداقل حقوق خود یعنی حق بیمه نیز برخوردار نباشند. و حتی اگر کارگر و کارمندی کوچکترین اعتراضی بکند، اخراج شده و حتی حقوق ۵۰۰ هزار تومانی خود را نیز از دست می‌دهد.شما وزیر تامین اجتماعی نیستید. شما عامل تبعیض اجتماعی هستید.

وی در اعتراض به عملکرد ربیعی افزود الحق شما استاد تمام گماردن افراد متخصص در تخصص‌های غیرمرتبط هستید. شما متخصص ارتوپد را که جراح بسیار حاذقی است به عنوان مدیر سازمان تامین اجتماعی منصوب کرده‌اید و بعد می‌گویید سازمان تامین اجتماعی در حال غرق شدن است. شما وقتی ناخدای قابل را به عنوان خلبان هواپیما انتخاب می‌کنید، طبیعی است که به مقصد نرسیده و به دنا برخورد می‌کند.

فرهنگی: مدیریت اقتصادی ربیعی نادرست است

محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مدیریت اقتصادی ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نادرست است، گفت که وزارت ربیعی چه در دولت یازدهم و چه در دولت دوازدهم نادرست بوده و احوال کارگران به درستی مدیریت نشده است.

نماینده تبریز مدیریت اقتصادی ربیعی ر ا نادرست خواند و گفت که ربیعی نتوانسته اموال کارگران را به درستی مدیریت کند. طبق مصوبه مجلس قرار بود روستاییان و عشایر از یک سن به بعد به اندازه ۱۰ روز حقوق بگیرند اما وزارت تعاون اجازه این کار را نداد.

فرهنگی با اشاره به تکلیف مجلس برای جذب مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای برای کسب مهارت آموزی گفت: در سال ۹۴ با برگزاری آزمونی بیش از ۳ هزار نفر قبول شدند که براساس اطلاعیه های رسمی ۱۲۳۱ نفر از این افراد به دستگاه‌های دیگر منتقل شدند. حال اینکه قرار بود آنها مهارت آموزی را در مدارس ما ترویج دهند. سوء مدیریت به گونه ای شد که اکنون از معلمان حق‌التدریس استفاده می کنند و همان فکر معیوب در وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای در حال انجام است.

مجلس بلیت سقوط وزیر کار از وزارتخانه را صادر می‌کند

محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار گفت: جان مردم از هر وزیری عزیزتر است و گروه هواپیمایی آسمان که زیرمجموعه وزارت کار است با ناکاربلدی سبب سقوط هموطنانمان شد.

عضو کمیسون آموزرش وتحقیقات گفت: نکته بعدی در ارتباط با گروه هواپیمایی آسمان است امروزه شما چه بخواهید و چه نخواهید ایران اسلامی عزیز داغدار است، داغدار 66 نفر از هموطنان گرانمایه خویش است، هواپیمایی آسمان که در زیرمجموعه مدیریتی شما است چارت مدیریتی آن بدون رعایت کمترین شاخص‌های ایکائو انتخاب شده است و چیزی جز سقوط هواپیما نمی‌توان از یک مجموعه غیرمتخصص، ناکارآمد و کارنابلد انتظار داشت.

نگهبان سلامی ادامه داد: همکاران عزیز! آقای ربیعی عزیز! سابقه استیضاح شما را به خاطر می‌‌آورم طبق عادت قرآنی از جیب در می‌آورید، بغض می‌کنید،‌ فضا را احساسی می‌کنید تا از این رهگذر ارزش‌های دینی و انسانی مجددا برای خودتان بلیت بازگشت به وزارتخانه را اخذ کنید. اما امروز باید خدمتتان عرض کنم مجلس شورای اسلامی امروز بلیت سقوط شما را توسط هواپیمایی آسمان صادر خواهد کرد.

ربیعی در هر حادثه بغض می کند،گریه می کند و قرآن ‌از جیب بیرون می آورد

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در استیضاح علی ربیعی وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی گفت: ربیعی شش ماه قبل، وعده اشتغال، اصلاح مدیران، برخورد با مفاسد و جمع کردن باشگاه‌های سیاسی در مجموعه این وزارتخانه را داد، اما چه شد؟

وی ادامه داد: استیضاح امروز ربیعی به دلیل عدم وفای عهد وی به وعده‌ها و ناتوانی در مدیریت است، آقای ربیعی! آیا شرکت نفتکش متعلق به تو نبود؟ آیا سانحه آن را به گردن گرفتی و اظهار تأسف کردی و یا فقط فرافکنی کردی؟ آقای ربیعی چرا سانحه سقوط هواپیما و سانحه ریلی را به گردن نگرفتی؟

حسنوند افزود: آقای ربیعی! بی‌اعتنایی شما به جامعه کارگران ما را وادار به استیضاح شما کرد، آیا در تقاطع‌ها کودکان کار را نمی‌بینی؟ آیا زنان را نمی‌بینی که با جوراب‌فروشی از عفت خود محافظت می‌کنند؟ آقای ربیعی! شما برای آنها چه کردی؟

وی ادامه با اشاره به اینکه وزیر در هر حادثه بغض می کند ،گریه می کند وقرآن ‌از جیب بیرون می آورد تاکید کرد: آقای ربیعی! چرا برای کارگران و بازنشستگانی که ماه‌ها در کنار مجلس حضور داشتند کاری نکردید؟ شما مجلس را به توپ بستید، آیا می‌شود وزیر ورزش استیضاح شود و ورزشکاران مقابل مجلس بیایند؟ پس وظیفه نمایندگان مجلس چیست؟

حسنوند گفت: شما عضو اتاق فکر ستاد میرحسین موسوی بودید، شما در روز انتخابات با میرحسین موسوی به پشت تریبون رفتید و اعلام پیروزی کردید، ای کاش بر اعتقادات خود ثابت قدم بودید، شما به مجلس اصولگرا آمدید و گفتید من نفوذی نظام در بین آنها بودم، درود بر انسان‌هایی که بر اصول خود ثابت قدم هستند.جام جم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: