کد خبر: ۱۸۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 08
بیماران مبتلا به سرطان با توجه به شرایط خاصی که دارند، می توانند خیلی از خدمات درمانی و تسکینی را در منزل دریافت کنند، این موضوع از پرداختی از جیب آنها و همچنین هزینه‌های بیمارستانی خواهد کاست
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مراکز ارائه خدمات شیمی درمانی منطبق بر "آیین نامه تاسیس مراکز سرپایی شیمی درمانی" به ارائه خدمت بپردازند، گفت: این مساله بارها به معاونین درمان و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور تاکید شده است تا شخصا برای نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل ورود کنند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر قاسم جان بابایی در نشست هماهنگی رابطین برنامه "مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان" در دانشگاه های منتخب، گفت: بیماران مبتلا به سرطان(Cancer) با توجه به شرایط خاصی که دارند، می توانند خیلی از خدمات درمانی و تسکینی را در منزل دریافت کنند، این موضوع از پرداختی از جیب آنها و همچنین هزینه‌های بیمارستانی خواهد کاست.

وی ادامه داد: البته به لحاظ روحی و روانی هم برای خیلی از بیماران دریافت خدمات در منزل بهتر است و در اغلب موارد درخواست خانواده ها هم همین است.

جان بابایی با بیان اینکه بعضی از خدمات حوزه سلامت چه به لحاظ درمانی و چه دارویی متاسفانه تحت پوشش بیمه نیستند و یا هزینه بسیار بالایی دارند که باید برای این موارد برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید خدمات را ارزان اما صحیح ارائه دهیم و اگر نتوانیم منابع را درست مدیریت کنیم، دارا بودن مراکز درمانی مجهز و داروهای خوب هم اثرگذار نخواهد بود.

معاون درمان وزارت بهداشت(Ministry of Health) تاکید کرد: بر اساس بررسی الگوهای جهانی و برنامه ریزی های انجام شده سعی حوزه درمان کشور بر این است که مراقبت های حمایتی و تسکینی برای بیماران مبتلا به سرطان را در مراکز سرپایی و در خانه انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه هدف ما ارائه خدمت با کیفیت و کم هزینه به مردم (به خصوص در شرایط سخت ابتلا به سرطان) و همچنین دسترسی عادلانه به خدمات تشخیصی و درمانی است، تصریح کرد: اقدام دیگری که اخیرا در حوزه سرطان انجام شده و بسیار مهم است، ابلاغ "دستورالعمل مدیریت خدمات شیمی درمانی"به منظور ارائه این خدمات در مراکز استاندارد است و مراکز دولتی و خصوصی باید طبق آن عمل کنند، این کار قطعا منجر به ارائه خدمات با کیفیت به هموطنان خواهد شد.

به گزارش وبدا، دکتر جان بابایی اظهارداشت: مراکز ارائه خدمات شیمی درمانی باید با مجوز منطبق بر "آیین نامه تاسیس مراکز سرپایی شیمی درمانی" به ارائه خدمت بپردازند و این مساله بارها به معاونین درمان و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور تاکید شده است تا شخصا برای نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل ورود کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت از تدوین دستورالعمل و آیین نامه ای به منظور توسعه مراقبت های حمایتی و تسکینی خبر داد و گفت: این آیین نامه به زودی ابلاغ می شود و در کنار آن برگزاری دوره آموزشی برای پزشکان و پرستاران، در دانشگاه های منتخب آغاز خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: