کد خبر: ۱۸۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 07
دومین چهارشنبه‌ی ماه مارچ به عنوان «روز جهانی رژیم درمانگر» نامگذاری شده است و امیدواریم متخصصان تغذیه به جایگاه درست خود در سیستم بهداشتی و سلامت دست پیدا کنند
شفاآنلاین>سلامت> رئیس انجمن تغذیه‌ آذربایجان‌شرقی گفت: رژیم درمانگران، مهره‌ کلیدی نظام سلامت هستند.

به گزارش شفاآنلاین، «علی برزگر» در جشن روز جهانی رژیم درمانگر دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: دومین چهارشنبه‌ی ماه مارچ به عنوان «روز جهانی رژیم درمانگر» نامگذاری شده است و امیدواریم متخصصان(experts) تغذیه به جایگاه درست خود در سیستم بهداشتی و سلامت دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشن رژیم درمانگر افزود: کمک به ارتقاء جایگاه و شناساندن رژیم درمانگران و کارشناسان و تجلیل از آنان از جمله اهداف گرامیداشت این روز بشمار می‌آید که برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود.

رئیس انجمن تغذیه‌ آذربایجان‌شرقی با تأکید بر ضرورت بالینی بودن رشته‌ی تغذیه گفت: انجمن تغذیه برای راه‌اندازی رشته‌ی تغذیه‌ی بالینی و تثبیت جایگاه تغذیه‌ی بالینی یا رژیم درمانی در سیستم نظام سلامت اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

«محمد صفریان»، عضو بورد تغذیه‌ی وزارت بهداشت(Health) نیز در ادامه، دانشکده‌ی تغذیه‌ی تبریز را یکی از بهترین دانشکده‌های تغذیه‌ی کشور خواند و گفت: این دانشکده از نظر علمی و داشتن هیئت علمی متخصص و برجسته از برترین‌های کشور است.

جشن روز جهانی رژیم درمانگر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آمفی‌تئاتر دانشکده تغذیه و با حضور دانشجویان، کارشناسان، اعضای هیئت علمی و اعضای بورد تغذیه‌ی وزارت بهداشت برگزار شد و از رژیم درمانگران، دانشجویان و کارشناسان نمونه تجلیل شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: